خبر فوری

 
کراچی: افشای دست داشتن سازمان اطلاعاتی هند "را" در اقدامات تروریستی / پیام بنیانگذاری ام کیو ام برای اتحاد علیه ارتش
کد خبر :23901247

14:24 1399/09/29


برچسب ها : CTD, MQM, SRA, ارتش انقلابی سندهو دیش, جنبش ملی متحد لندن, دایره مبارزه با تروریسم, سازمان مبارزه با تروریسم, سند, کراچی,

دایره مبارزه با تروریسم CTD در بیانی از دست داشتن سازمان اطلاعاتی هند "را" در عملیات های تروریستی اخیر خبر داد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم CTD در بیانی از دست داشتن سازمان اطلاعاتی هند "را" در عملیات های تروریستی اخیر خبر داد و نوشت: "را" پس از آموزش عناصر تسهیل کننده در خارج، از آنها استفاده می کند و گروه های ممنوعه ملی گرای مسلح و جنبش ملی متحد لندن برای انجام عملیات ها متحد شده اند. گروه ممنوعه مسلح ملی گرا حمله اخیر خود را با همکاری جنبش ملی متحد لندن MQM انجام داده است.

مقامات دایره مبارزه با تروریسم در ادامه بیان کردند که عناصر سازمان "را" به صورت مختلفی درحال کمک به تشکیل تروریست ها هستند، اما هم اکنون محاصره برای دستگیری افرادی که طی هشت سال گذشته برای آموزش به خارج از کشور سفر کرده اند، تشدید یافته است. جنبش ملی متحد لندن با تامین مالی گروه های باند تبهکاری لیاری و گروه های مسلح قصد انجام عملیات های ترور در شهر کراچی بر مبنای سیاست و مذهب را داشت.

 

الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM طی سخنرانی با بیان اینکه ارتش قصد پاکسازی کراچی از قوم مهاجر را دارد، اما نابودی چند صد هزار مهاجر ناممکن است، گفت: بزرگان ما به اسم اسلام با جدا سازی پاکستان از هند، این کشور را بنا نهادند، اما سوال این است که این اقدام بیشتر به نفع چه کسی بود؟ هم اکنون ما طی اتحاد با برادران سِندی خود، برای حقوق و آزادی سرزمین سند تلاش خواهیم کرد. وی در ادامه سخنرانی روز یکشنبه هفته گذشته خود ضمن تاکید بر ایجاد اتحاد و همدلی میان اقوام ساکن ایالت سند، اظهار داشت که ما برای شناخت هویت خود لفظ "مهاجر" را انتخاب کردیم که به یک حقیقت تبدیل شده است و نمی توان آن را انکار کرد.

وی در ادامه بیان داشت که ذوالفقار علی بوتو (رهبر حزب مردمی پاکستان PPP) با کمک ارتش اساس سیستم سهمیه بندی را در سند بر اساس مناطق شهری و روستایی بنیان نهاد و براساس همین سیستم بود که تفکیک و تقسیم بندی براساس زبان در سند آغاز شد و مهاجران از تحصیلات عالی و مشاغل دولتی محروم شدند. تعداد کارمندان دولتی مهاجر در نهادهای مختلف من جمله پلیس برابر هیچ است.

الطاف حسین با مطرح کردن این موضوع که جواهر لال نهرو نخست وزیر هند آماده بود تا 27% سهم قدرت را به مسلمانان هند دهد اما پاکستان به مهاجرانی که از هند به پاکستان مهاجرت کردند حتی 2%  سهم هم نمی دهد، گفت: من به مهاجران پیشنهاد می دهم که ما در سرزمین سند زندگی می کنیم و زندگی و مرگ ما نیز در همین سرزمین است، ما به دلیل وابستگی به این سرزمین، سندی شده ایم و باید درکنار برادران سندی خود به مبارزه برای آزادی سند برخیزیم. ما به دنبال استان (مهاجر) نیستیم بلکه آزادی سرزمین سند را خواهانیم.

شایان ذکر است جنایات ارتش پاکستان و زورگویی های این نهاد نظامی از جمله محروم کردن مردم ایالت های مختلف از منابع موجود در سرزمین شان باعث تقویت گروه های ملی گرای مسلح در ایالت های بلوچستان و سند شده است. عملیات های ارتش چون ربایش افراد به جرم مخالفت با سیاست های ارتش، شکنجه افراد و قتل، ربایش زنان و کوکان و دیگر اقدامات از جمله عوامل تقویت و آغاز بکار مجدد گروه های مسلح ملی گرای سند و دست دوستی دادن آنها با گروه های شبه نظامی آزادی خواه بلوچستان علیه ارتش پاکستان شده است.

ارسال نظر

 
1