خبر فوری

 
 
کراچی: افشای تیم گروه تروریستی برای ترور کردن نامزد های اصلی
کد خبر :843428678

16:24 1397/04/28


کراچی: به گفته افسر سازمان مبارزه با تروریسم در شهر کراچی یک تیمی از انصار الشریعه پاکستان، طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی تشکیل شده است که میتوانند نامزد های کلیدی را ترور کنند که باعث هرج و مرج و ناامنی در نزدیکی انتخابات شود.


 

کراچی: به گفته افسر سازمان مبارزه با تروریسم در شهر کراچی یک تیمی از انصار الشریعه پاکستان، طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی تشکیل شده است که میتوانند نامزد های کلیدی را ترور کنند که باعث هرج و مرج و ناامنی در نزدیکی انتخابات شود.

به گفته سرپرست ارشد پلیس جنید احمد شیخ احزاب ذکر شده در تلاش اند تا بتوانند ثبات خود را دوباره بعد از عملیات ضد تروریستی اخیر کراچی بدست آورند. این سه حزب برای ثبات خود اتحادی تشکیل داده اند و نتیجه این اتحاد یک تیم تروریستی جدید است.

 

همه این افشاگری ها بعد از دستگیر شدن 4 تروریست از کراچی در 17 جولای گردید که آنها به این موضوعات ذکر شده اعتراف کرده اند. یکی از این تروریست ها دانشجوی دانشگاه دولتی بود.

 

وی افزود گروه های امنیتی بعد از کشته شدن رهبر حزب MQM خواجه اظهار الحسن به عملیات خود در مورد این گروه را سرعت بخشیدند درحالی که تروریست های مرتبط با حزب ASP طی این عملیات کشته شدند.

 

با شروع عملیات و تکمیل شدن اطلاعات برای تستگیری این گروه، 2 تن این حزب عبدالکریم سروش و مذمل به افغانستان فرار کردند. در حال حاضر این دو نفر در افغانستان ساکن اند و با کمک تحریک طالبان میخواهند گروه خود را در کراچی دوباره فعال کنند.

 

معاون ارشت پلیس جنید احمد شیخ با ارائه جزئیات تحقیقات اولیه گفت یکی از مجرمین دستگیر شده بنام محمد جاوید اهل  ایالت خیبرپختون خواه است و تمام خانواده او در شهر کراچی ساکن است وی افرود محمد جاوید در مدرسه دینی کراچی درس خوانده و بعد از آن در دوره 8 ساله حوزه را نیز گزرانده است. وی اضافه کرد محمد جاوید در مسجد یکی از محله های گلشن اقبال کراچی خادم شد و در آن مسجد با همسایه خود عبدالکریم سروش آشنا شد و از طریق او به گروه تروریستی جیش محمد پیوست.

 

محمد جاوید در اظهارات عنوان کرده است که عبدالکریم سروش  نقشه حمله به خواجه اظهار الحسن را برنامه ریزی کرده بود.

 

وی اضافه کرد که با دوستان خود گروه انصار الشریعه پاکستان را پایه گزاری کرد، اما تا به حال برای آموزش نظامی به افغانستان نه رفته است اما جوانانی را برای جهاد به افغانستان فرستاده است.

 

دومین نفر از دستگیر شدگان این گروه بنام محمد ابراهیم است که در کویته متولد شد و تا ششم ابتدایی درس خواند و پس از آن به حفظ قرآن پرداخت. پدر او نیز عالم دینی بود.

 

او در دوران مدرسه خود با گروه مذهبی ترورستی آشنا شد و خیلی زود به طالبان افغانستان پیوست زیرا در آن دوران تعداد زیادی طالبان افغانستان در کویته سکونت داشتند.

 

وی در اظهارات خود عنوان کرد در آن دوران برای حفظ جان خانواده خود میبایست با طالبان افغان رابطه خود را استوار سازد.

 

در دوران مدرسه ایی خود، محمد ابراهیم به افغانستان سفر کرد و پس از گذراندن دروه نظامی خود به پاکستان باز گشت و در پاکستان به چندین نفر آموزش نظامی داد و چندین نفر را به افغانستان فرستاد.

 

محمد ابراهیم اعتراف کرد در کویته طالبان های زخمی را در خانه خود پناه داده بود که بعد ازآن اتفاق بع کراچی منتقل و در مدرسه ای در کراچی اسکان داده شد.

 

معاون ارشت پلیس جنید احمد شیخ درمورد سومین نفر توضحات را اینگونه عنوان کرد و گفت فردی بنام ابوبکر است اهل ایالت پختونخواه از شهر سوات است که به کراچی انتقال و در منطقه منگو پیر اسکان داده شد.

 

ابوبکر در اظهارات خود گفته است که به همراه دوست خود به افغانستان سفر کرد و در آنجا با تروریست های طالبان پاکستان دیدار کرد.

 

چهارمین نفر از تروریست ها بنام محمد فهد است که به لشکر جهنگوی تعلق دارد. فهد از دانشگاه کراچی فارغ التحصیل و در شرکتی بعنوان فروشنده مشغول به کار شد.

 

به گفته افسر پلیس محمد فهد با همسایه خود وابسته به القاعده بود آشنا شد و او، فهد را اکثراً به محله مادل کالونی می برد که درآنجا فیلم های تروریستی نگاه میکردند.

 

به گفته پلیس او در وزیرستان جنوبی تربیت یافت و بعد به افغانستان منتقل شد که یک ماه در افغانستان سکونت داشت و بعد به پاکستان برگشت. او درپاکستان فعالیت های تروریستی خود را از طریق حزب های ممنوعه شروع کرد و چندین نفر را برای جهاد ثبت نام میکرد.

ارسال نظر

 
1