خبر فوری

 
 
کتاب "این شرکت موفق نخواهد شد" روزنامه نگار معروف سهیل ورایچ تحریم شد
کد خبر :7910083

15:54 1399/06/30


برچسب ها : ژنرال قمر باجوا, عمران خان, لاهور, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر سابق پاکستان, نواز شریف, کتاب جدید سهیل وارایچ,

کتاب جدید سهیل وارایچ "این شرکت موفق نخواهد شد" از غرفه های کتاب در سراسر لاهور محو شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز | کتاب جدید سهیل وارایچ "این شرکت موفق نخواهد شد" از غرفه های کتاب در سراسر لاهور محو شد.
سهیل وارایچ روزنامه نگار برجسته پاکستان کتاب جدیدی بر گرفته از مجموعه مقاله های خود بعنوان "این شرکت موفق نخواهد شد" منتشر کرده است. بر جلد این کتاب، عکسی نشان داده شده است که  ژنرال قمر باجوا، رئیس ارتش پاکستان  بر صندلی قرار داده شده و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در برابر پاهای وی نشسته در حال بازی کردن با اسباب بازی است. در حالی که ژنرال قمر جاوید باجوا چکمه خود را بلند کرده و نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان زیر آن دراز کشیده است گویی که نواز شریف زیر چکمه های وی له شده است. این کتاب به علت عکس جلدش از غرفه های کتاب حذف شده است.
سهیل وارایچ در مورد تحریم کتاب خود طی گفتگو با رسانه ها اعلام کرد:  کسی با محتوای کتاب او مخالفت نداشته. اما برخی به عنوان کتاب اعتراض کرده اند. گروهی از مقامات پاکستان نیز اصرار داشتند که عنوان کتاب را تغیر دهم.
سهیل وارایچ افزود: کاریکاتور ها اکثرا بصورت طنز طراحی میشوند.
و هدف آن قصد تمسخر و یا اعتراض به کسی نیست. من دو راه پیش رو دارم  یا اعتراض کرده کتابم تحریم شود و یا عنوان کتاب را تغییر داده آن را به دست مردم برسانم.
لازم به ذکر است این خبرنگار معروف بیشتر در مقاله های خود به نقد ارتش پاکستان می پردازد و بیشتر این نوشته ها علیه ارتش پاکستان است. به همین دلیل وی زیر زره بین ارتش پاکستان قرار دارد و این کتاب نیز موجب شد تا وی تحت فشار مقامات پاکستان قرار گیرد.

ارسال نظر

 
1