خبر فوری

 
 
کاهش چشمگیر صادرات پاکستان به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان
کد خبر :1766832662

12:20 1400/09/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, پنجاب, طالبان افغانستان, کاهش میزان صادرات,

صادرات پاکستان به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان کاهش چشمگیر داشته و اثرات منفی آن بر اقتصاد پاکستان مشهود است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | صادرات پاکستان به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان کاهش چشمگیر داشته و اثرات منفی آن بر اقتصاد پاکستان کاملا مشهود است.

تقریبا 4 ماه از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان می گذرد اما تاکنون روابط افغانستان با جامعه بین المللی و روابط تجاری آن با دیگر کشورها نیز به حالت سابق بازنگشته است. این امر سبب کاهش 40 درصدی صادرات پاکستان به افغانستان نیز شده است.

محمد طیب کارمند بخش مالیات گمرکی گفت: نظام بانکی افغانستان به طور کامل از کار افتاده و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است.

پاکستان کالاهای صادراتی خود به ارزش 27702 میلیون روپیه را از نقاط مرزی طورخم، چمن، غلام خان و خرلاچی به افغانستان ارسال کرده است. در حالی که سال گذشته ارزش کل صادرات پاکستان به افغانستان به 46602 میلیون روپیه می رسید.

محمد صدیق شنواری یکی از تجار پاکستان گفت: باید علاوه بر پاکستان کشورهای دیگر نیز تجارت با افغانستان را بوسیله پول محلی آغاز کنند.

اقتصاد دانان اعلام کرده اند که پاکستان با همکاری کشورهای منطقه علاوه بر حمایت از اقتصاد افغانستان، می تواند موانع تجارت متقابل را نیز از میان بردارد.

ارسال نظر

 
1