خبر فوری

 
کارشناسان آمریکایی : انجام ملاقات میان ترامپ و عمران خان به امری اجباری برای آمریکا تبدیل شده است
کد خبر :2020717999

18:09 1398/01/09


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, ایران, پاکستان, ترامپ, خاورمیانه, روسیه, هند,

متخصصان امور خارجی آمریکا می گویند : آمریکا مجبور به انجام ملاقات میان نخست وزیر پاکستان عمران خان و رئیس جمهور دونالد ترامپ شده و علت اصلی آن عدم انجام صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان است.


 

به گزارش راز نیوز، متخصصان امور خارجی آمریکا می گویند : آمریکا مجبور به انجام ملاقات میان نخست وزیر پاکستان عمران خان و رئیس جمهور دونالد ترامپ شده و علت اصلی آن عدم انجام صلح در افغانستان بدون همکاری پاکستان است. خبرگزاری های پاکستان در گزارشی به نقل از کارشناسان آمریکایی نوشتند ، کاخ سفید اقداماتی در زمینه انجام دیدار با عمران خان را انجام داده است.
کارشناسان آمریکایی در این زمینه می گویند که هرچند آمریکا ابرقدرت جهانی است، اما این کشور بدون همکاری پاکستان نمی تواند صلح افغانستان را برپا و از آن خارج شود. این همان رازی است که سازمان نظامی آمریکا را مجبور به انجام ملاقات میان ترامپ و عمران خان در کاخ سفید کرده است.

پروفسور جاش ای سیندر در این زمینه گفت : افغانستان پس از ویتنام، منطقه ای است که به شدت آمریکا را تحت فشار قرار داده است. پاکستان نیز یکی از مهم ترین کشو های منطقه است و هیچ کشوری نمی تواند این قدرت اتمی را نادید بگیرد. وی خاطر نشان کرد که دعوت از نخست وزیر پاکستان عمران خان برای ملاقات، به امری اجباری برای آمریکا تبدیل شده است.
پروفسور کمارشرما نیز گفت : با بررسی اوضاع جهانی، اگر آمریکا برای صلح افغانستان با پاکستان همکاری نکند یا از آن کمک نخواهد، مطمئنا وضعیت رو به پسرفت خواهد رفت. اما این درحالی است که در حال حاضر شاهد بی تابی ترامپ برای دیدار با نخست وزیر پاکستان هستیم.

پروفسور مائیکل طی اشاره به عملیات هوایی هند در خاک پاکستان و سقوط جنگنده میگ هندی درپی اقدام نیروهای هوایی پاکستان گفت : چنین اقدامی باعث ایجاد لغزش در سیاست های ترامپ شده است.
دکتر آمرجیت سنگه نیز در این زمینه از تغییر سریع بیوتکنولوژی در منطقه گفت و اذعان داشت که اقدامات حماقت آمیز آمریکا موجب افزایش نفوذ و تاثیر روسیه در منطقه شده است. ورود نیروهای آمریکایی در افغانستان، عراق، سوریه و لیبی موجب وارد شدن خسارت و آسیب هایی به آن شد . وی ابراز داشت که نفوذ و تاثیر کشورهای روسیه ، پاکستان، چین و ایران در منطقه افزایش یافته است.
پنتاگون و سانتک ، هم اکنون به مرحله ای رسیده اند که بدون پاکستان نمی توانند موفق شوند.

ارسال نظر

 
1