خبر فوری

 
 
کارشناس نظامی پاکستان: پاکستان باید فکری برای امنیت مرزها کند نمی‌خواهیم امن‌ترین مرز را از دست بدهیم
کد خبر :310988568

16:53 1398/01/07


برچسب ها : احسان علی شاه, ایران, پاکستان, مرز ایران و پاکستان,

کارشناس مسائل نظامی پاکستان گفت: ایران دوست آزموده شده پاکستان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، سرتیپ «احسان علی شاه» کارشناس مسائل نظامی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: ایران نخستین کشوری بود که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و در دوران تنش‌هایی که پیش آمد تهران همواره حامی اسلام‌آباد بود.

وی افزود: ایران دوست آزموده شده پاکستان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است. ممکن است در برخی موارد دو کشور دچار مسائلی شده باشند اما هرگز دچار اختلافاتی نشدند که روابط آن‌ها به چالش کشیده شود.

علی‌شاه اظهار داشت: پاکستان حامی استقلال و امنیت ایران است با این وجود برخی عوامل تروریستی در منطقه فعال هستند که قصد به چالش کشیدن روابط دو کشور را دارند.

وی افزود:به طور مثال پاکستان نقش مهمی در دستگیری «عبدالمالک ریگی» سرکرده گروه تروریستی جند الشیطان ایفا کرد و ایران به خوبی از نقش سرویس امنیت پاکستان در این زمینه اطلاع دارد.

این کارشناس نظامی پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به حادثه تروریستی اخیر در زاهدان ایرانی‌ها و خواهان اقدام جدی پاکستان علیه گروه‌های تروریستی هستند.

شاه گفت: پاکستان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و یک هیأت سیاسی- نظامی نیز برای مذاکره در این زمینه راهی ایران شد و با مقامات این کشور تبادل نظر کرد.

وی افزود: دولت پاکستان باید در حد توان خود در این زمینه همکاری کند و تبادل اطلاعات بین سرویس‌های امنیتی اهمیت زیادی در این خصوص دارد. پاکستان باید علیه مخفی‌گاه‌های جیش الظلم وارد عمل شده و فکری برای حصارکشی مرز مشترک کند تا در آینده از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

این کارشناس نظامی پاکستان در ادامه با اشاره به اینکه پاکستان نباید ایران را از خود ناراضی کند، یادآور شد: نکته مهم اینکه اختلاف بین دو کشور فقط به نفع دشمنان خواهد بود. ناامنی در ایران هیچ سودی برای پاکستان ندارد. پاکستان نمی‌خواهد امن‌ترین مرز خود با ایران را از دست بدهد.

ارسال نظر

 
1