خبر فوری

 
 
کاردار سفارت هند به وزارت امور خارجه پاکستان فراخوانده شد
کد خبر :1602009324

17:21 1399/03/29


برچسب ها : ارتش هند, خط مرزی پاکستان و هند, خط کنترل مرزی, نیروهای مرزبانی پاکستان, نیروهای مرزبانی هند, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند,

به دنبال نقض پیمان آتش بس توسط مرزبانان هندی و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان در خط کنترل مرزی وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت هند را احضار و مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان به این اقدام مرزبانان هندی را به وی ابلاغ کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال نقض پیمان آتش بس توسط مرزبانان هندی و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان در خط کنترل مرزی وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت هند را احضار و مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان به این اقدام مرزبانان هندی را به وی ابلاغ کرد.

طبق گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، زاهد حفیظ چودری مدیر بخش کشورهای آسیای جنوبی و سارک با احضار "گورو اهلو واله" کاردار سفارت هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان به اقدام روز گذشته مرزبانان هندی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی واقع در خط کنترل مرزی را به وی ابلاغ کرد.

زاهد حفیظ چودری در این دیدار خطاب به کاردار سفارت هند اظهار داشت: نیروهای مرزبانی هند روز گذشته با از طریق توپخانه، سلاح های سنگین و اتوماتیک خود مناطق مسکونی بخش های «باگسر» و «نکیال» واقع در خط کنترل مرزی را هدف قرار دادند، این اقدام مرزبانان هندی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی برخلاف ضوابط و قوانین بین المللی و حقوق بشر است.

لازم به ذکر است نیروهای مرزبانی ارتش هند روز گذشته بخش های باگسر و نکیال واقع در خط کنترل مرزی را هدف توپخانه های خود قرار دادند که در اثر آن چهار تن از جمله یک زن جان باختند و یک فرد مسن 61 ساله نیز به شدت زخمی شد.

ارسال نظر

 
1