خبر فوری

 
 
ژنرال‌های پاکستانی توسط عمران خان آمریکا را به بازی گرفته‌اند
کد خبر :1080342279

21:56 1397/09/18


برچسب ها : آفغانستان, آمریکا, پاکستان, جنگ, طالبان, ناتو,

ژنرال‌های پاکستانی مسائل کشور را اداره می‌کنند گاهی خود به میدان می‌آیند و گاهی هم از سیاستمداران ضعیفی مانند عمران خان استفاده می‌کنند.


 

به گزارش راز نیوز طی نقدهای دیرینه و تند ترامپ در مورد پاکستان اکنون با لهجه نرمی از عمران خان طی یک نامه از پاکستان درخواست کمک در افغانستان را کرده است. با این حرکت ترامپ، ظاهراً تنش بین دو کشور روبه‌زوال است. این در حالی است که مجله اقتصاددان‌های بریتانیایی در مقاله‌ای ادعا کرده اند که ژنرال‌های پاکستانی توسط عمران خان آمریکا را بازی داده‌اند و همیشه ژنرال‌های پاکستانی مسائل کشور را اداره کرده‌اند گاهی خود به میدان می‌آیند و گاهی هم از سیاستمداران ضعیفی مانند عمران خان استفاده می‌کنند.

بعد از حادثه 11 سپتامبر ژنرال‌های پاکستانی دیگر به‌صورت آشکار از طالبان حمایت نمی‌کنند و برای رسیدن آمریکا به افغانستان راه زمینی در اختیار آمریکا گذاشتند و تاکنون در عوض کمک‌های مالی آمریکا پاکستان به‌صورت محدودی برای نابودی طالبان به آمریکا کمک کرده است و در پاسخ ژنرال‌های پاکستانی اعتراض می‌کنند که آن‌ها نگران امنیت خودشان هستند. در پشتیبانی آمریکا تاکنون حدود بیش از 30 هزار پاکستانی جان خود را ازدست‌داده‌اند باوجود چنین نگرانی‌های بیشترین بهره از این جنگ نصیب پاکستان شده که عضو ناتو هم نبوده و در تاریخ طولانی‌ترین جنگ آمریکا، پاکستان همواره گره‌ای برای این کشور بوده است.

در ادامه مجله ادعا کرده است دولت پاکستان نمی‌خواهد برخلاف رهبران طالبان که در شهرهای کویته و کراچی هستند  ازآنجا آتش افراطی‌گری را به افغانستان می‌فرستند  قدمی بردارد. پاکستان از آمریکا خواستار مذاکره با طالبان است و به این صورت می‌خواهد به این جنگ پایان دهد و در این صورت تعلیق که در نظام افغانستان به وجود می‌آید به نفع پاکستان خواهد بود. اگر دولت پاکستان به خواست آمریکا به او کمک کند تا جنگ به پایان برسد درنتیجه دولت افغانستان استوار و قوی می‌شود که پشت دولت افغانستان هم‌دست هندوستان است. این در صورتی است که پاکستان هرگز راضی به نابودی طالبان نخواهد شد در صورت دیگر اگر آمریکا جنگ را نیمه‌کاره رها کند شرایط جنگ داخلی افغانستان شدت می‌یابد و حتی ممکن است به پاکستان آسیبی برسد ترامپ در بهترین موقعیت نامه کمک از پاکستان را به عمران خان نوشته است

لازم به ذکر است که پاکستان هم‌اکنون دچار بحران شدید مالی است و برای گرفتن کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول نیازمند رضایت آمریکا است که در عوض پاکستان مجبور به پذیرش خواسته‌های آمریکا است.

ارسال نظر

 
1