خبر فوری

 
ژنرال مکنزی: سازماندهی مجدد تروریست ها، بزرگترین نگرانی پاکستان خواهد بود
کد خبر :1049968851

14:55 1400/02/06


برچسب ها : ایران, پاکستان و آمریکا, پنتاگون, تروریست, تروریسم, داعش, ژنرال مکنزی, سنتکام, گروه القاعده, واشنگتن,

ژنرال مکنزی، سازماندهی مجدد تروریست ها در افغانستان پس از خروج را بزرگترین نگرانی پاکستان و کشور های همسایه افغانستان عنوان کرد و افزود: فرماندهی وی و دیپلمات های آمریکایی با همسایگان افغانستان در حال کار برای توافق جهت استقرار نیروها و هواپیماها برای مقابله با تروریست ها پس از خروج آمریکا هستند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| ژنرال مکنزی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) و مسئول فعالیت های نظامی آمریکا در منطقه پاکستان-افغانستان ضمن اعلام هشدار طی گفتگوی اخیر خود در پنتاگون، سازماندهی مجدد گروه های تروریستی چون داعش و القاعده را از نگرانی های بزرگ برای پاکستان عنوان کرد و افزود: سازماندهی مجدد گروه های تروریستی چون داعش و القاعده پس از خروج آمریکا از افغانستان خطر بزرگی خواهد بود که اگر فشاری بر آنها نباشد، مجددا به وجود خواهند آمد، که این برای تمامی دولت های همسایه من جمله پاکستان بسیار نگران کننده خواهد بود.

وی افزود: فرماندهی وی و دیپلمات های آمریکایی با همسایگان افغانستان در حال کار برای توافق جهت استقرار نیروها و هواپیماها برای مقابله با تروریست ها پس از خروج آمریکا هستند. ژنرال در مورد سیاست داخلی پاکستان و سایر کشورها برای جلوگیری از داشتن پایگاه نظامی واشنگتن در منطقه گفت: تصمیم نهایی توسط ایالات متحده در سطح ملی گرفته خواهد شد.

گفتنی است آمریکا برای عملیات های پهپادی خود در سالهای  نخست 18 سال جنگ افغانستان، از میدان هوایی خورشیدی بلوچستان استفاده می کرد.

ژنرال مکنزی افزود: آنها به دنبال راه حلی هستند تا باوجود عدم حضور در افغانستان، چگونه آمریکا می تواند در منطقه عملیات های ضد تروریستی انجام دهد. من در حال برنامه ریزی دقیق به دستور دبیر هستم تا بتوانم گزینه های مختلفی را پیدا کنم. من در پایان ماه جاری با چند پیشنهاد جایگزین به او گزارش خواهم داد.

ژنرال آمریکا افزود: خروج به معنای آن نیست که آمریکا مورد رحم و کرم داعش، القاعده یا طالبان قرار گیرد، تا آنها هر زمان که خواستند مسائلی را ایجاد یا منافع ما را به خطر اندازند. سازماندهی مجدد تروریست ها تنها برای آمریکا یا پاکستان خطرناک نیست، بلکه این خطری برای تمامی کشور ها از آسیای جنوبی تا شمالی است، بلکه به نظر من این برای ایران در غرب نیز خطر محسوب می شود، افغانستان مستحکم به نفع همه است.

ارسال نظر

 
1