خبر فوری

 
 
ژنرال قمر جاوید باجوا : تصمیم به تضعیف یا پایان دادن به مدارس دینی نداریم
کد خبر :1852749052

19:56 1398/01/19


برچسب ها : اداره تحقیقات فدرال پاکستان, ارتش, تروریست, تروریسم, مدارس دینی,

فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید طی دیدار با اتحاد انجمن ها، رهبران و نمایندگان مذاهب مختلف، پس از اعتراف به خدمات مدارس دینی پاکستان، ابراز داشت که تصمیم به تضعیف یا پایان دادن به مدارس را نداریم و خواستار سلب اختیار مدارس نیز نیستیم.


 

به گزارش راز نیوز، فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید طی دیدار با اتحاد انجمن ها، رهبران و نمایندگان مذاهب مختلف، پس از اعتراف به خدمات مدارس دینی پاکستان، ابراز داشت که تصمیم به تضعیف یا پایان دادن به مدارس را نداریم و خواستار سلب اختیار مدارس نیز نیستیم. بدون جلب توجه و رضایت روسای مدارس دینی، هیچ گونه تصمیمی در رابطه با آنان اتخاذ نخواهیم کرد.
محمد حنیف جالندهر رئیس ارشد وفاق المدارس العربیه پاکستان طی اشاره به گفتگوی ژنرال باجوا ابراز داشت که خلاصه تمامی این سخنرانی آن است که باید افراط گرایی و تروریسم را ریشه کن کنیم و جهاد به معنی کشتن تنها وظیفه دولت و ارتش است. باید سیستم هزینه ها و کمک های مالی مدارس را شفاف سازی کرده و سیستم مذهبی و آموزشی مدارس را از مردمی که افراط گرا هستند دور نگاه داریم.
علماء نیز در این میان با تایید گفته های ژنرال باجوا، ابراز داشتند که درحقیقت باید افراط گرایی، انتشار نفرت و دیگر امور را از مدارس دینی دور نگاه داریم. حنیف جالندهری در ادامه خاطر نشان کرد که من در این نشست گفتم : مدارس دینی محل انتشار و آموزش علوم قرآنی و سنت نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند، درصورتی که مطالب مرتبط با افراط گرایی و ایجاد تفرقه در میان مذاهب و ادیان در متون آموزشی ما دیده شوند، ما خود چنین منابع آموزشی را تغییر خواهیم داد. هرچند که مدارس دینی در اقدامات افراط گرایانه و تروریستی نقشی ندارند، اما درصورتی که دولت مدرک یا سندی در این رابطه در اختیار ما قرار دهد، ما خود برخلاف چنین حوزه علمیه ای اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1