خبر فوری

 
ژنرال آمریکایی: آمریکا مستلزم به ادامه روابط قوی نظامی با پاکستان است
کد خبر :140490426

16:03 1398/04/21


برچسب ها : آمریکا, ارتش, پاکستان,

ژنرال مارک ملی طی گفتگو در کمیته ی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا گفت: آمریکا نگرانی های امنیتی و مذاکرات دفاعی را متوقف ساخته و داشتن روابط قوی نظامی براساس منافع مشترک امری ضروری است. آمریکا مستلزم به ادامه روابط قوی و مستحکم نظامی خود با پاکستان است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، ژنرال مارک ملی طی گفتگو در کمیته ی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا گفت: آمریکا نگرانی های امنیتی و مذاکرات دفاعی را متوقف ساخته و داشتن روابط قوی نظامی براساس منافع مشترک امری ضروری است. وی خروج سریع نظامیان آمریکایی از افغانستان را اشتباه استراتژیکی خوانده و ابراز داشت: در مذاکرات با طالبان به پیشرفت هایی دست یافته ایم. آمریکا مستلزم به ادامه روابط قوی و مستحکم نظامی خود با پاکستان است.

قابل ذکر است چنین سخنرانی از سوی یکی از ژنرال های ایالات متحده آمریکا تنها چند روز قبل از عزیمت عمران خان نخست وزیر پاکستان به آمریکا به دعوت رسمی ترامپ ابراز داشته شده است.
قابل ذکر است هرچند که خبر سفر عمران خان از سوی وزارت امور خارجه آمریکا چند روز گذشته تکذیب و ابراز داشته شد که اطلاعی در این رابطه ندارد، اما کاخ سفید روز بعد در پیامی خبر را تایید کرد. گفتنی است مقامات پاکستانی این خبر را به عنوان سفر مهم نخست وزیر پاکستان به آمریکا و اهمیت بسزای آن بیان می‌کنند.
ناگفته نماند که ژنرال ملی در کشورهای افغانستان، عراق، سومالی و کلمبیا فعالیت هایی انجام داده است. وی در کشور افغانستان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا، فرماندهی مشترک نیروهای بین المللی کمک به امنیت و معاون فرماندهی کل فعالیت هایی داشته است.

ارسال نظر

 
1