خبر فوری

 
 
ژنرال آمریکا: گروهای تروریستی در افغانستان به پاکستان حمله می‌کنند
کد خبر :1904758445

20:41 1397/12/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان,

گروهای تروریستی در افغانستان به پاکستان حمله می‌کنند. این موضوع نه‌تنها امنیت افغانستان را تهدید می‌کند، بلکه موجب افزایش تنش میان هند و پاکستان می‌شود.


 

به گزارش راز نیوز، جوزف ووتل ژنرال آمریکایی اعلام کرد: گروهای تروریستی در افغانستان به پاکستان حمله می‌کنند. این موضوع نه‌تنها امنیت افغانستان را تهدید می‌کند، بلکه موجب افزایش تنش میان هند و پاکستان می‌شود.

جوزف ووتل ژنرال آمریکایی در مجلس سنای امور دفاعی آمریکا در حضور نیروهای مسلح  از اقدامات 6 ماه گذشته پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه جنوب آسیا قدردانی کرد. طی 6 ماه گذشته پاکستان بیشترین همکاری با آمریکا را در 18 سال گذشته داشته است.

در پاسخ به سؤال خروج نظامیان از افغانستان وی اظهار کرد چنین حکمی به ارتش آمریکا ابلاغ نشده است. تاکنون وضعیت سیاسی افغانستان برای خروج نظامیان آمریکا مناسب به نظر نمی‌آید. وی در ادامه افزود: امیدواریم قدرت‌های موجود در منطقه اقدامی که به ضرر امنیت است را انجام نخواهند داد. طبق گفته وی پاکستان با برگزاری مذاکرات بین طالبان و زلمی خلیل زاد اقدام مثبتی برای برقراری امنیت در منطقه انجام داده است.

لازم به ذکر است ایالات‌متحده دیگر چشم‌بسته به پاکستان اعتماد نمی‌کند و دیگر بدون دلیل و مدرک فعالیت‌های پاکستان را علیه تروریسم نمی‌پزید و هیچ هزینه و بودجه‌ای را نمی‌پردازد. آمریکا حال به این نتیجه رسیده است که پاکستان فقط برای دریافت پول به ما دروغ می‌گوید و موضع خود را به پاکستان اعلام کرده است. به همین دلیل است که پاکستان طی 6 ماه اخیر بیشترین همکاری را با آمریکا داشته است.

ارسال نظر

 
1