خبر فوری

 
 
ژاپن 7.4 میلیارد روپیه به پاکستان اعطا خواهد کرد
کد خبر :1654803294

12:32 1398/02/04


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ژاپن, ژاپن, شاه محمود قریشی,

منابع آگاه از همکاری ژاپن با پاکستان در بخش های بهداشت و حمل نقل خبر داده اند و گفتند ژاپن مبلغ 7.4 میلیارد روپیه را در این بخش ها به سرمایه گذاری خواهد پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، منابع آگاه از همکاری ژاپن با پاکستان در بخش های بهداشت و حمل نقل خبر داده اند و گفتند ژاپن مبلغ 7.4 میلیارد روپیه را در این بخش ها به سرمایه گذاری خواهد پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از سفر شاه محمود قریشی وزیرامور خارجه پاکستان به ژاپن، منابع آگاه از آمادگی توکیو برای همکاری با اسلام آباد در بخش های بهداشت و حمل و نقل پاکستان خبر داده اند.

طبق اعلام منابع آگاه، مبلغ 4.85 میلیارد روپیه به بخش بهداشت اختصاص داده شده و 2.55 میلیارد روپیه دیگر نیز در بخش حمل و نقل هزینه خواهد شد.

لازم به ذکر است شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی روزهای گذشته به ژاپن سفر نموده و با مقامات مختلف دولتی و شرکت های تجاری نیز دیدار و رایزنی نموده است.

شاه محمود قریشی در جریان سفر به ژاپن از شرکت ها و بازرگانان ژاپنی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مناطق آزاد اقتصادی دعوت به عمل آورده است.

همچنین در جریان این سفر یادداشت تفاهمی نیز در خصوص اعزام جوانان پاکستانی به ژاپن مورد امضای طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان سفر 3 روزه خود به ژاپن در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: با مقامات ژاپنی علاوه بر مناسبات دوجانبه، در خصوص موضوعات مربوط به FATF و خارج نمودن پاکستان از فهرست خاکستری این گروه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: همتای ژاپنی خود را از اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با پولشویی و متوقف نمودن تامین مالی گروه های تروریستی در پاکستان آگاه نمودم و گفتگوی مفصلی در این خصوص انجام شد.

ارسال نظر

 
1