خبر فوری

 
 
چین: هر کشوری میتواند در پروژه سی پیک سهیم باشد
کد خبر :1886696549

11:10 1397/11/28


برچسب ها : CPEC, پاکستان, چاو لی جیان, چین, سی پیک,

: پروژه سی پیک برای حضور کشور ثالث، گشوده شده است و از سوی دولت چین هیچگونه ممانعتی برای حضور کشور ثالث در این پروژه وجود ندارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، کاردار سفارت چین در اسلام آباد گفت: عربستان سعودی و هر کشور دیگری میتواند در پروژه مشترک کریدور اقتصادی چین-پاکستان سهیم باشد.

چاو لی جیان در گفتگو با برنامه "جیو پارلمان" خبرگزاری جیو اظهار داشت: پروژه سی پیک برای حضور کشور ثالث، گشوده شده است و از سوی دولت چین هیچگونه ممانعتی برای حضور کشور ثالث در این پروژه وجود ندارد.

وی افزود: برای سهیم نمودن کشور ثالث در این پروژه و پذیرفتن آن به شریک استراتژیک، پاکستان و چین باید با یکدیگر به گفتگو بپردازند و رایزنی در این زمینه جریان دارد.

کاردار سفارت چین در اسلام آباد گفت: در مرحله جدید پروژه سی پیک، مناطق آزاد اقتصادی ایجاد خواهد شد.

مشاهد حسین سید کارشناس امور دفاعی نیز در این برنامه اظهار داشت: عربستان سعودی بزرگترین پالایشگاه نفت آسیا با هزینه 10 میلیارد دلار را در بندر گوادر پاکستان راه اندازی خواهد نمود و برای نخستین بار روابط دو کشور به سمت روابط تجاری و اقتصادی گراییده است.

وی افزود: آغاز رایزنی ها در خصوص پروژه های ذکر شده در زمان دولت مسلم لیگ(ن) صورت گرفته است، اما روابط با عربستان سعودی فراتر از دولت، شخصیت و یا حزب خاصی است.

ارسال نظر

 
1