خبر فوری

 
 
چین: طالبان یک نیروی اثرگذار بر آینده سیاسی افغانستان است
کد خبر :374651349

19:48 1397/11/03


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, سفیر, سیاست, طالبان, مذاکرات,

سفیر چین در پاکستان گفت: طالبان جزئی از سیاست در افغانستان است و باید به این گروه اجازه داده شود تا نقش مشروعی در آینده سیاسی افغانستان داشته باشد.


 

چین: طالبان یک نیروی اثرگذار بر آینده سیاسی افغانستان است

 

سفیر چین در پاکستان گفت: طالبان جزئی از سیاست در افغانستان است و باید به این گروه اجازه داده شود تا نقش مشروعی در آینده سیاسی افغانستان داشته باشد.

 

به گزارش راز نیوز به نقل از اردو پواینت «یو چینگ» سفیر چین در پاکستان گفت: پکن به طالبان به عنوان یک نیروی سیاسی در آینده افغانستان نگاه می‌کند و باید به این گروه اجازه داده شود نقش مشروعی در سیاست افغان‌ها داشته باشد.

 

وی که در میزگردی در مرکز مطالعات منطقه‌ای دانشگاه پیشاور سخنرانی می‌کرد، افزود: چین از ابتکارات جدید پاکستان در زمینه تحقق صلح در افغانستان و گسترش روابط با دولت وحدت ملی این کشور حمایت می‌کند.

 

به نوشته داوون، سفیر چین در پاسخ به سوالی در مورد عدم تمایل کشورش برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان، تصریح کرد: چین همزمان با طالبان و دولت افغانستان در حال مذاکره بوده و نماینده ویژه‌ای را برای دیدار با رهبران طالبان به قطر اعزام کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نگاه چین به طالبان به عنوان یک نیروی سیاسی موثر است و باید به آنها اجازه داده شود تا در آینده سیاسی افغانستان نقش مشروعی را داشته باشد.

 

یو چینگ تاکید کرد: اگر نیاز باشد چین به طالبان برای حضور در میز مذاکره فشار وارد می‌کنیم. وی همچنین از همسایه‌های افغانستان درخواست کرد که نقش بیشتری در صلح افغانستان ایفا کنند.

 

دوره چهارم مذاکرات افغانستان و آمریکا از دو روز گذشته در قطر در حال برگزار است. این مذاکرات به دلیل عدم موافقت طالبان به دستور کار برای دو دور متوالی در عربستان و پاکستان لغو شد.

 

روز گذشته «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان از آغاز مذاکرات این گروه با آمریکا در قطر خبر داد. مجاهد گفت: طالبان اعلام کرد بعد از اینکه آمریکا پذیرفته سربازان این کشور را از افغانستان خارج می‌کند، مذاکرات این گروه با واشنگتن آغاز شده و طرفین نشستی را روز گذشته(دوشنبه)در دوحه برگزار کردند.

 

همچنین طرفین توافق کردند که خاک افغانستان به محلی برای حمله به آمریکا و متعهدین این کشور تبدیل نشود، 2 دور قبلی مذاکرات نیز به دلیل امتناع طالبان برگزار نشده بود

 

 

ارسال نظر

 
1