خبر فوری

 
 
چین : دلیل اصلی مشکلات مالی پاکستان، CPEC نیست
کد خبر :1453805286

17:08 1397/07/23


برچسب ها : پاکستان, چین,

چین : مشکلات اساسی مالی پیش روی پاکستان مربوط به مقروض بودن پاکستان نسبت به چین نیست.


چین : مشکلات اساسی مالی پیش روی پاکستان مربوط به مقروض بودن پاکستان نسبت به چین نیست. قرض پروژه CPEC پاکستان به چین نسبت به قرض های دیگر این کشور بسیار کم است. چین خواستار افزایش تلاش های مشترک دوطرفه با پاکستان در رابطه با پروژه CPEC است.

طبق گزارشات رادیو بین المللی چین، لوکهانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اجلاسی در پکن گفته است که ، ساخت ترانزیت CPEC چین _پاکستان براساس مشاورت جامع، ساخت و ساز مشترک و منافع ملی مشترک از سوی دولت های دوطرف انجام شده است. قرض CPEC نسبت به دیگر قرض های پاکستان بسیار کم است، علاوه بر آن این قرض مربوط به مشکلات مالیاتی پاکستان نیز نمی شود.

لوکهانگ خاطر نشان کرد که چین خواستار توسعه پروژه CPEC از طریق تلاش های مشترک دوجانبه است تا زمانیکه پاکستان بتواند در این امر خود کفا شده و صلاحیت آنرا کسب کند.

لازم به ذکر است این موضع گیری چین پس از انتشار اخباری از سوی آمریکا مبنی بر اینکه دلیل اصلی مشکلات مالی پاکستان، پروژه CPEC است، انجام شده است. چندی قبل آمریکا مدعی شده بود که علت اصلی وام گرفتن پاکستان از صندوق بین‌المللی پول IMF و مشکلات مالی این کشور، به قرضهای پاکستان به چین نسبت به پروژه CPEC بازمی‌گردد.

ارسال نظر

 
1