خبر فوری

 
 
چین:افزایش بدهکاری های خارجی پاکستان،ارتباطی به پروژه CPEC ندراد
کد خبر :983122645

12:18 1397/07/18


برچسب ها : CPEC, پاکستان, چین,

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز گذشته خود گفت:موضوع تداوم افزایش بدهکاری های خارجی پاکستان،هیچ ارتباطی به پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان ندارد.


 

پکن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری صدای آمریکا،لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز گذشته خود گفت:موضوع تداوم افزایش بدهکاری های خارجی پاکستان،هیچ ارتباطی به پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان ندارد.

لو کانگ گفت:تمامی پروژه آغاز شده تحت CPEC مطابق با مطالعات مربوطه و بررسی های صورت گرفته  در حال انجام است که به روند توسعه دوجانبه کمک میکند.

این نوع واکنش از سوی چین پس از اظهار نظر شیخ رشید وزیر راه آهن پاکستان صورت گرفت که شیخ رشید مدعی شده بود که وی به دلیل روند رو به افزایش میزان بدهی های خارجی،مجبور به کسر 2 میلیارد دلار از بودجه 8 میلیارد دلاری پروژه ریلی کراچی-پیشاور شده است.

بر اساس روزنامه اکونومیک تایمز،از این اظهار نظر شیخ رشید میتوان به این نتیجه رسید که دولت عمران خان به دنبال تجدید نظر در پروژه مشترک اقتصادی چین-پاکستان است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات شیخ رشید گفت:دولت جدید پاکستان صراحتا اعلام کرده بود از پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان حمایت های لازم را خواهد کرد و این پروژه مطابق با برنامه بلند مدت اقتصادی پاکستان است.

وی در ادامه گفت:صندوق بین المللی پول نیز اذعان داشته است که پروژه اقتصادی CPEC هیچ تاثیری بر بدهکاری های خارجی پاکستان ندارد.

ارسال نظر

 
1