خبر فوری

 
چگونگی تحت فشار قرار دادن خبرنگاران توسط ارتش پاکستان زیر سایه ی حکومت شهباز شریف
کد خبر :642956363

16:19 1401/04/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاریس, پاکستان, تهدید, خبرنگاران پاکستان, دنیل باسترد, رئیس سازمان خبرنگاران بدون مرز, سازمان خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس,

سازمان خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس، نسبت به تهدید خبرنگاران پاکستانی توسط فرماندهی عالی ارتش پاکستان که به نظام جمهوری این کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد، هشدار داده است.


پاریس: به گزارش راز نیوز | سازمان خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس، نسبت به تهدید خبرنگاران پاکستانی توسط فرماندهی عالی ارتش پاکستان که به نظام جمهوری این کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد، هشدار داده است.

این سازمان اعلام کرد: تهدید خبرنگاران توسط ارتش پاکستان پس از به قدرت رسیدن شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان رخ داد. مقامات پاکستانی 9 پرونده در مورد ارعاب و تهدید خبرنگاران توسط سازمان های اطلاعاتی وابسته به ارتش این کشور درج کرده اند.

دنیل باسترد رئیس سازمان خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس گفت: در دو ماه گذشته چندین پرونده توسط خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس درج شده است که نقطه مشترک همه ی آن ها این است که خبرنگاران تهدید شده به روش های مختلف از عملکرد ارتش پاکستان انتقاد کرده بودند. با توجه به این آمار می توان گفت که ارتش پاکستان کمپین بزرگی را برای ارعاب و تهدید خبرنگاران این کشور آغاز کرده است.

وی افزود: این اقدامات غیر قابل تحمل باید متوقف شود که در غیر این صورت ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ارتش پاکستان به عنوان مسئول کاهش آزادی بیان رسانه ها در این کشور متهم خواهد شد. مدتی قبل 3 نفر به سمیع ابراهیم مجری اخبار بول نیوز در منطقه ملودی شهر اسلام آباد حمله کردند. وی روز بعد با انتشار یک ویدیو در یوتیوب اعلام کرد که آن ها بیرون از ساختمان کانال تلوزیرونی منتظر من بودند تا هنگام فیلمبرداری صحنه مرا مورد آزار و اذیت قرار دهند.

وی گفت: این اتفاق چند هفته پس از تشکیل پرونده علیه سمیع ابراهیم با استناد به مواد مجازات 499، 505 و 131 رخ داد. این مواد مجازات به ترتیب در مورد مجازات افترا، اظهاراتی که موجب اغتشاش عمومی می شود و فتنه انگیزی می باشد. یک روزنامه نگار معروف دیگر به نام عمران ریاض خان که مجری اکسپرس نیوز می باشد در تاریخ 14 تیر توسط نیروهای پلیس و نیروهای ویژه ایالت پنجاب در عوارضی اسلام آباد دستگیر شد.

وی همچنین گفت: در تاریخ 9 تیر نیز یک روزنامه نگار دیگر به نام ایاز امیر زمانی که یک برنامه در شبکه دنیا نیوز ضبط کرده و در حال بازگشت به خانه بود، مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت. ارتش پاکستان با مخفی شدن پشت نظام دموکراسی پاکستان هر اقدامی که بخواهد را انجام می دهد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، ناظر رسانه ای مستقر در پاریس در زمان حکومت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان بارها از تهدید و ارعاب خبرنگاران توسط ارتش پاکستان هشدار داده بود. اقدامات ارتش پاکستان علیه خبرنگاران شامل ضرب و شتم جسمی، تیراندازی، ربودن و تهدید خبرنگاران خارج از کشور می شود. پس از به قدرت رسیدن شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان نیز اقدامات ارتش پاکستان علیه خبرنگاران متوقف نشده است.

ارسال نظر

 
1