خبر فوری

 
چهارمین جلسه شورای مشاورتی امور خارجه، با ریاست شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد
کد خبر :1432796162

01:27 1398/01/22


برچسب ها : بین الملل, پاکستان, خارج, سفیر, شوری, قریشی, وزارت امور خارجه,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان : پاکستان برای برقراری امنیت از تمامی همسایگان منطقه در این راستا حمایت می کند واز روند صلح افغانستان برای صلح و ثبات در منطقه حمایت خواهد کرد .


به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جلسه شورای مشاورتی امور خارج اظهار داشت که پاکستان برای برقراری صلح و آرامش از تمامی کشورهای همسایه حمایت می کند و همچنین از روند صلح افغانستان برای ثبات در منطقه نیز حمایت می کند۔

وی افزود دولت پاکستان از مهاجران پاکستانی در سراسر جهان حمایت خواهد کرد و این امر بسیار مهمی می باشد۔

این جلسه با حضور سفیر سابق، وزیر امور خارجه پیشین، کارشناسان امور بین الملل و همچنین اعضای دیگرشورای مشاورتی صورت گرفته است .

دراین جلسه درباره مسائل مهم منطقه که مربوط به سیاست خارجی می باشند از جمله وضعیت قانون و نظم در منطقه مورد بحث قرار گرفت. وزیر امور خارجه به اعضای شورای مشاورتی امور خارجه درباره جزئیات ارتباطات اخیر پاکستان با دنیا و در منطقه گزارش مفصلی داد۔

محمود قریشی افزود که پاکستان خواهان یک رابطه صلح آمیز با تمام کشورهای همسایه در منطقه می باشد. همچنین مذاکرات  استراتژیک با اتحادیه اروپا وچین دلیل بزرگی است که ما در راستای افزایش ثبات اقتصادی پاکستان و همچنین امور دیپلماسی می باشیم. پاکستان در حال حاضر برای توسعه روابط دوجانبه با کشورهای منطقه تمامی تلاش های خود را انجام داده است.

 وی ابر که تشکیل جلسه اضطراری OIC از سوی ترکیه پس از حملات تروریستی در نیوزیلند، اقدامی قابل قدردانی می باشد .

نا گفته نماند که اعضای دیگر این اجلاس برای بهبود روند ارتباط با کشور های دیگر پیشنهادات گوناگونی را ارائه دادند و از وزیر امور خارجه  خواستند که برای فرایند مناسب امور خارجه برای مسئلوین این بخش برنامه های آموزشی نیز ترتیب دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که برای مهاجرین خارج از پاکستان تمامی امکانات را ارائه خواهیم کرد و همچنین وی در آخر از تمامی اعضا برای شرکت در این جلسه تشکر کرد .

ارسال نظر

 
1