خبر فوری

 
 
چندین کشته و زخمی طی درگیری دوباره میان مرزبانان افغانستان و پاکستان
کد خبر :781537042

18:00 1401/09/24


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان و افغانستان, تیراندازی, حکومت طالبان افغانستان, درگیری مرزی, درگیری مسلحانه, مرز چمن, نیرو های امنیتی,

| گزارش ها بار دیگر از درگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان حکایت دارد که در نتیجه آن 8 تن از جمله زن و کودک به شدت زخمی شدند


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | گزارش ها بار دیگر از درگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان حکایت دارد که در نتیجه آن  8 تن از جمله زن و کودک به شدت زخمی شدند.

در این رابطه مقامات پاکستانی اعلام کردند این درگیری پس از مداخله نیرو های افغان در تعمیر حصار مرزی بخش لعل محمد آغاز شد که طی آن یک موتور سوار بر اثر برخورد توپ در نزدیکی بزرگراه مرزی و 10 نفر و 2 زن از افراد غیرنظامی در منطقه ی شهری بر اثر برخورد توپ زخمی شدند.

مقامات امنیتی منطقه اعلام کردند چندین گلوله توپ به سمت منطقه های بوگرا و گمرک از توپخانه افغانستان شلیک شده است که در پی آن به شهروندان پاکستانی دستور داده شد که جاده های مرزی، مال و بوگرا و کنارگذر ها را خالی کنند و وضعیت اضطراری در بیمارستان های اصلی اعلام شده است.

از سوی دیگر گزارش ها از ریزش و شلیک گلوله های خمپاره در منطقه بولدک افغانستان و زخمی شدن چند نفر نیز حکایت دارد.

لازم به ذکر است که در این هفته، دومین رویداد از این دست میان نیروهای پاکستانی و افغانستانی است قبل از این نیز در 20 آبان در پی تیراندازی گسترده نیروهای مرزبانی طالبان افغانستان به سوی مناطق مسکونی شهر مرزی چمن در ایالت بلوچستان دست کم 6 شهروند پاکستانی جان باخته و 17 تن دیگر نیز زخمی شدند.

درباره تیراندازی نیرو های افغان، مقامات پاکستان با توجه به حساسیت بالای موضوع در تماس با مقامات افغانستان خواستار انجام اقدامات فوری و سختگیرانه جهت جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ شده بودند.

ارسال نظر

 
1