خبر فوری

 
پیوستن جنگنده JF16 به ناوگان نیروی هوایی ارتش پاکستان
کد خبر :163465309

12:13 1399/10/10


برچسب ها : 3 تندر بلاک JF-17 جنگنده, پاکستان و چین, تجهیزات نظامی پیشرفته, جنگنده, سخنگوی نیروی هوایی پاکستان, صنایع دفاعی پاکستان, نیروی هوایی پاکستان,

با پیوستن جنگنده JF16 به ناوگان نیروی هوایی ارتش پاکستان، ارتش پاکستان موفقیت بزرگی در صنایع دفاعی بدست آورد. این


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | با پیوستن جنگنده JF16 به ناوگان نیروی هوایی ارتش پاکستان، ارتش پاکستان موفقیت بزرگی در صنایع دفاعی بدست آورد. این جنگنده دوصندلی با مشارکت پاکستان و چین طراحی و تولید شده است. چین امروز 14 جنگنده 2 صندلی از این مدل را به نیروی هوایی پاکستان تحویل می دهد. همچنین نیروی هوایی ارتش پاکستان مقدمات ورود جنگنده تندر بلوک 3 را آغاز کرده است. جنگنده تندر بلوک 3 نیروی هوایی ارتش پاکستان بهتر از جنگنده های رافیل خریداری شده توسط هند است. با پیوستن این جنگنده به ناوگان نیروی هوایی پاکستان، پیشرفت عمده ای در دفاع هوایی این کشور حاصل شده است. 

 

به گفته سخنگوی نیروی هوایی ارتش پاکستان از این جنگنده ها برای آموزش خلبانان نیز استفاده خواهد شد.
JF-17 تندر بلاک 3 یک جنگنده نسل چهارم است که دراختیار نیروی هوایی ارتش پاکستان قرار می گیرد. این جنگنده از  F-16 ، F / A18 و F-15 آمریکایی نیز پیشی گرفته است و حتی از جنگنده های معروف سوخو 27 روسیه و میراج 2000 فرانسه نیز بهتر و پیشرفته تر است.
موتور جنگنده JF-17 تندر بلاک 3 از قدرت بیشتری برخوردار است و می تواند با سرعتی دوبرابر سرعت "Mac2000" پرواز کند و از نوع خاصی ماده سبک اما قوی در آن بکار رفته است که از یک طرف اجازه نمی دهد وزن کلی آن افزایش یابد و از طرف دیگر رادارگریزی جنگنده را افزایش می دهد.
این جنگنده  به پیشرفته ترین رادار (AESA) مجهز شده و متوقف کردن آن برای سیستم های پدافند هوایی دشمن بسیار دشوار است. کلاه ایمنی خلبان در این جنگنده نیز یک شاهکار است که با پیشرفته ترین فناوری به درک بهتر اجزای هواپیما و کنترل بهتر سلاح های آن کمک می کند.

ارسال نظر

 
1