خبر فوری

 
پیشنهاد پاکستان برای میزبانی مذاکرات صلح یمن با حضور ایران،عربستان و یمن
کد خبر :1638026758

15:33 1397/08/12


برچسب ها : ایران, پاکستان, عربستان سعودی, یمن,

پس از اعلام آمادگی عمران خان نخست وزیر پاکستان برای میانجیگری در جنگ یمن،اکنون پاکستان پیشنهاد میزبانی مذاکرات صلح میان طرفین جنگ یمن را ارائه داده است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از هم نیوز پس از اعلام آمادگی عمران خان نخست وزیر پاکستان برای میانجیگری در جنگ یمن،اکنون پاکستان پیشنهاد میزبانی مذاکرات صلح میان طرفین جنگ یمن را ارائه داده است.

در بیانیه صادر شده از سوی دولت پاکستان آمده است:پاکستان خواهان برپایی ثبات و امنیت در منطقه است و برای توسعه منطقه و برقراری امنیت در منطقه در تلاش است تا تمامی طرفین جنگ را به پای میز مذاکره بکشاند و بر همین اساس پیشنهاد میزبانی مذاکرات با حضور چهار طرف مختلف را میدهد.

طبق اعلام منابع آگاه در این باره،پاکستان این پیشنهاد خود را با عربستان و ایران در میان گذاشته است و در این مذاکرات علاوه بر پاکستان،کشورهای عربستان سعودی،ایران و یمن حضور خواهند داشت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان سفر اخیر خود به ریاض،نظر مقامات عربستانی را برای حضور در مذاکرات جلب کرد و در سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران این موضوع با وی در میان گذاشته شد.

طبق این گزارش،مقامات ایران از این پیشنهاد پاکستان استقبال نموده اند و عربستان سعودی نیز را پس از مشورت های لازم موضع خود را در این باره اعلام خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1