خبر فوری

 
 
پیشنهاد وزیر کشور پاکستان برای وضع قانون منع شرکت رهبران گروه های تروریستی در انتخابات
کد خبر :1302677943

12:10 1398/01/23


برچسب ها : FATF, شهریار آفریدی, گروه های ممنوعه, گروه ویژه اقدام مالی,

دولت تمامی مدارس دینی، بیمارستان، درمانگاه، آمبولانس و دیگر اموال متعلق به گروه های تروریستی و یا ممنوع الفعالیت را به کنترل خود درآورده است و برای اداره نمودن آنان نیز بودجه لازم را اختصاص داده است.


 

پیشاور: شهریار آفریدی وزیر کشور دولت پاکستان به منظور مقابله با حضور رهبران گروه های تروریستی و ممنوع الفعالیت در انتخابات پیشنهاد وضع مکانیزم موثر و کارآمد را ارائه داد.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، شهریار آفریدی پس از پایان جشنواره بهاری در پادگان کوهات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا دولت اقدامات موثری برای مقابله با حضور رهبران گروه های تروریستی در انتخابات و ممانعت آنان از انجام سفرهای خارجی انجام داده است؟» اظهار داشت: ما اجازه نخواهیم داد آنچه در گذشته اتفاق افتاده است ادامه یابد.

وی با تاکید مجدد بر این موضوع که اقدامات دولت پاکستان در مقابله با گروه های تروریستی تحت فشارهای خارجی انجام نشده است خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا کشور را به سمتی پیش ببرد که هیچکس آن را متهم ننماید.

وی افزود: دولت تمامی مدارس دینی، بیمارستان، درمانگاه، آمبولانس و دیگر اموال متعلق به گروه های تروریستی و یا ممنوع الفعالیت را به کنترل خود درآورده است و برای اداره نمودن آنان نیز بودجه لازم را اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش جامع پاکستان به گروه ویژه اقدام مالی(FATF) احتمال درج مجدد نام پاکستان در فهرست سیاه این گروه را ناممکن دانست.

شهریار آفریدی گفت: دولت آخرین گزارش خود را به گروه ویژه اقدام مالی(FATF) ارائه داده است و به غیر از دهلی نو، تمامی دیگر دولت ها اقدامات دولت پاکستان را قابل ستایش و قدردانی توصیف کردند.

وی افزود: در گذشته هر زمانی که هیئت گروه ویژه اقدام مالی(FATF) به پاکستان سفر می نمود گزارش پاکستان در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی بسیار ضعیف ارائه می شد زیرا آراء و نظرات سازمان های مختلف پاکستانی با یکدیگر مطابقت نداشت اما در حال حاضر اینگونه نیست.

وزیر کشور ادامه داد: اقدامات اداره تحقیقات فدرال(FIA) و دیگر سازمان ها برای مقابله با قاچاق انسان و ارز بسیار موثر و بینظیر بود.

وی گفت: نیروهای امنیتی فرودگاه، اداره تحقیقات فدرال(FIA)، نیروهای گارد ساحلی، نیروهای رنجرز، اف سی و ارتش پاکستان برای مقابله با قاچاق ارز، انسان و مواد مخدر روش بسیار موثری را اجرایی نموده اند.

آفریدی افزود: ما عملیات حصارکشی در خطوط مرزی مشترک خود با دیگر کشورها را آغاز نموده ایم تا به جامعه جهانی ثابت نماییم که پاکستان هیچگاه خاک خود را برای حمله به دیگر کشورها فراهم نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1