خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن در اسلام آباد با سید علی حیدر زیدی وزیر دریانوردی پاکستان دیدار کرد.

وزیر دریانوردی پاکستان در این نشست ضمن ارائه پیشنهاد منطقه بدون مالیات در بندر قاسم برای 10 سال آینده، که موجب گسترش سرمایه گذاری و توسعه میان دو کشور می شود، توضیحاتی در مورد فرصت های بیشمار برای ژاپن در زمینه دریایی پاکستان ارائه کرد و گفت: پاکستان کشوری است که دارای پتانسیل بالا در زمینه منابع انسانی، ماهی گیری، کارگری ارزان و امور کشاورزی می باشد.

وی ضمن صحبت در مورد اقتصاد آبی، اظهار داشت: اقتصاد آبی نه تنها برای توسعه پاکستان کریدور جدیدی را باز می کند بلکه سرمایه گذاری های عظیمی را نیز برای ژاپن فراهم می آورد. وزیر فدرال پاکستان علاوه بر ابراز اطمینان برای همکاری با ژاپن، توضیحاتی در رابطه با اهمیت پیشرفت های ساحلی در بنادر گوادر و قاسم ارائه کرد و گفت: توسعه عظیمی در بندر قاسم درحال انجام است که شامل پروژه ای شامل 150 تا 200 میلیونی می باشد. دولت پاکستان قرار است طی دو ماه آتی ساخت سه ترمینال جدید را اعلام کند که راه سرمایه گذاری بزرگی را برای ژاپن باز خواهد کرد. وزیر فدرال پاکستان همچنین در مورد تامین صادرات ماهی تن به ژاپن نیز گفتگو کرد و ابراز داشت: ژاپن از کشورهای بزرگ مصرف کننده این ماهی است و پاکستان قادر است صادرات عظیمی در این زمینه به ژاپن انجام دهد. در صورت آغاز این صادرات، منافع زیادی برای اقتصاد دو کشور به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1