خبر فوری

 
پیشنهاد همکاری قطر با پاکستان در زمینه بازسازی فرودگاه های قدیمی
کد خبر :1617802597

20:11 1398/04/23


برچسب ها : پاکستان, فرودگاه, قطر, هواپیما,

تمیم بن حمدالثانی امیر قطر با پیشنهاد همکاری با کشور پاکستان برای بازسازی فرودگاه های قدیمی، ابراز داشت که می‌توان این پایگاه های هوایی را همچون پايگاه های هوایی قطر ساخت.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، تمیم بن حمدالثانی امیر قطر با پیشنهاد همکاری با کشور پاکستان برای بازسازی فرودگاه های قدیمی، ابراز داشت که می‌توان این پایگاه های هوایی را همچون پايگاه های هوایی قطر ساخت. براساس گزارش منابع خبری پاکستان به نقل از مقامات دولت فدرال این کشور، امیر قطر طی سفر اخیر خود به کشور پاکستان طی دیدار خود با عمران خان، پیشنهاد همکاری تکنیکی و مالی برای بازسازی پايگاه های هوایی قدیمی را به کشور پاکستان داده است. گفتنی است این پیشنهاد مورد استقبال نخست وزیر پاکستان قرار گرفت و وی در این رابطه فردا (دوشنبه) خواستار برگزاری جلسه مهمی شده است. این جلسه مهم با شرکت وزیر هوا نوردی، مقامات هوایی و دیگر مقامات برگزار خواهد شد.
به گفته منابع خبری، پس از همکاری قطر در بازسازی پايگاه های هوایی قدیمی پاکستان علاوه بر مجهز شدن این پایگاه ها به تکنولوژی های بروز دنیا و طراحی جدید، پس از تکمیل روند بازسازی از زیباترین فرودگاه های جهانی بشمار خواهند آمد.
لازم به ذکر است طی سفر شیخ تمیم بن حمد الثانی امیر قطر در ماه ژوئن سال جاری به پاکستان، طرفین علاوه بر امضای توافقنامه های متعدد، قطر از علاقه خود برای خریداری جنگنده های تندر اف 17 پاکستان گفته بود. درحال حاضر مقامات پاکستان پس از گذشت یک ماه از این سفر خبر پیشنهاد همکاری قطر برای بازسازی فرودگاه های قدیمی پاکستان را اظهار داشته اند.
نشست فردای مقامات هوایی پاکستان دارای اهمیت بسزایی است که طی آن قرار است در خصوص بازسازی فرودگاه های پاکستان براساس طرح های بین المللی و آینده سی ای ای تصمیم گیری شود. همچنین مجوز جدایی دو حوزه اصلی اداره هوانوردی مدنی داده خواهد شد و طی آن بخش مقررات حمل و نقل هوایی اداره هوانوردی و بخش خدمات فرودگاهی جدا خواهند شد. هدف از جدا سازی بخش مقررات اداره هوانوردی ارتقاء صنعت حمل و نقل هوایی براساس استاندارد های هوانوردی بین المللی است. اداره هوایی پاکستان در سال 1982 به عنوان یک اداره مستقل تشکیل شد.

 

ارسال نظر

 
1