خبر فوری

 
 
پیشنهاد همکاری بانک جهانی برای دستیابی به انرژی برق ارزان به پاکستان
کد خبر :995211459

17:22 1399/08/20


برچسب ها : انرژی بادی, انرژی برق, انرژی جایگزین, انرژی خورشیدی, بانک جهانی, پاکستان, پاکستان و بانک جهانی,

نجی بن حسین مدیر کشوری بانک جهانی در پاکستان اظهار داشت که آماده همکاری با پاکستان برای دستیابی به انرژی برق ارزان هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک جهانی با نشر تحقیقات اخیر خود در خصوص انرژی پاکستان نوشت: پاکستان هرچه سریعتر باید به سمت انرژی خورشیدی و بادی روی آورد چون انرژی جایگزین، آینده خوبی برای سیستم انرژی برق پاکستان خواهد داشت. پاکستان حداقل 30% درصد از برق خود را باید بتواند تا سال 2030 از طریق انرژی خورشیدی و بادی تامین کند، انرژی جایگزین نه تنها به کاهش هزینه ها و انتشار گاز های گلخانه ای کمک می کند، بلکه باعث صرفه جویی 5 میلیارد دلاری پاکستان طی 20 سال آینده خواهد شد.

نجی بن حسین مدیر کشوری بانک جهانی در پاکستان اظهار داشت که انرژی جایگزین موجب دستیابی به فواید سریع و طولانی مدت اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد، ما آماده همکاری با پاکستان در زمینه فراهم کردن انرژی ارزان و قابل اطمینان تا سال 2030 هستیم.

بانک جهانی خاطر نشان کرد که پاکستان باید بر سیاست طولانی مدت در زمینه انرژی متمرکز شود و تولید برق از ذغال سنگ داخلی و وارداتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پاکستان باید از موضوع کمبود انرژی برق و تکرار چرخه کاهش برق اجتناب کند، که برای آن روند سرمایه گذاری در پروژه های انرژی جایگزین و سیستم های انتقال باید بلافاصله آغاز شوند.

خواجا رفعت حسن مدیرعامل شرکت ملی انتقال و اعزام NTDC گفت: پاکستان می تواند نتایج زیادی از انحصار بر منابع خورشیدی و بادی داخلی کسب کند.  

ارسال نظر

 
1