خبر فوری

 
 
پیشنهاد شاه محمود قریشی برای عفو مشروط تحریک طالبان پاکستان
کد خبر :78270041

10:43 1400/06/25


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, دولت طالبان افغانستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, شاه محمود قریشی, عفو مشروط, وزیر امور خارجه پاکستان,

پس از اظهارات رئیس جمهور پاکستان مبنی بر عفو مشروط تحریک طالبان پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور نیز از آمادگی اسلام آباد برای عفو این گروه تروریستی به شرط پایان دادن به اقدامات تروریستی در سطح کشور خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از اظهارات رئیس جمهور پاکستان مبنی بر عفو مشروط تحریک طالبان پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور نیز از آمادگی اسلام آباد برای عفو این گروه تروریستی به شرط پایان دادن به اقدامات تروریستی در سطح کشور خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ارائه پیشنهاد عفو مشروط گروه تروریستی تحریک طالبان ابراز داشت: چنانچه تحریک طالبان پاکستان قول دهد زین پس اقدامات تروریستی خود را متوقف کرده و قانون اساسی پاکستان را بپذیرد اسلام آباد حاضر است عفو آنها را مورد بررسی قرار دهد.

وی با ابراز نگرانی در خصوص اخباری مبنی بر آزادی اعضای تحریک طالبان پاکستان از زندان های افغانستان گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است اما بیانیه طالبان افغانستان مبنی بر عدم اجازه به گروه های مختلف برای استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها خوشایند و امیدوار کننده است.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما همواره دولت اشرف غنی را در خصوص مواضع و مخفیگاه های تحریک طالبان پاکستان مطلع کرده ایم اما هیچ اقدامی از سوی آنان صورت نگرفت، اکنون ما می بینیم طالبان چه اقدامی علیه آنها انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است پیش از این دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در گفتگوی اختصاصی خود با یکی از شبکه های خبرگزاری محلی از عفو مشروط تحریک طالبان پاکستان سخن گفت و افزود: دولت می تواند عفو آن دسته از اعضای تحریک طالبان پاکستان که تسلیم شده و قانون اساسی کشور را به رسمیت شناخته و در هیچ نوع جنایتی نقش نداشته باشند را مورد بررسی قرار دهد.

ارسال نظر

 
1