خبر فوری

 
پیشنهاد سوئد به پاکستان جهت همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی
کد خبر :1201553559

17:14 1401/02/10


برچسب ها : پاکستان و سوئد, تغییرات آب و هوایی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, سفیر سوئد, سناتور شیری رحمان, همکاری دوجانبه,

هنرک پرسن سفیر سوئد در اسلام آباد طی دیدار با خانم شیری رحمن وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان ، پیشنهاد همکاری در زمینه کنترل چالش های تغییرات اقلیمی و کاهش خطرات آب و هوایی را به پاکستان داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هنرک پرسن سفیر سوئد در اسلام آباد طی دیدار با خانم شیری رحمن وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان ، پیشنهاد همکاری در زمینه کنترل چالش های تغییرات اقلیمی و کاهش خطرات آب و هوایی را به پاکستان داد و گفت: دولت او از ابعاد تهدیدی که تغییرات اقلیمی برای زندگی مردم عادی و اقتصاد و کشاورزی پاکستان دارد، آگاه است.

وی افزود که دولت آنها با همکاری دولت های کشورهای درحال توسعه برای بهبودی معیشت مردم و کاهش تاثیر تغییرات آب و هوایی بر بخش های مختلف اجتماعی اقتصادی به ویژه سیل، کمبود آب زیر زمینی ، محصولات زراعی، آب آشامیدنی پروژه های مشترکی آغاز کرده است. سفیر سوئد تمایل خود را برای همکاری با پاکستان جهت رسیدگی به چالش های زیست محیطی پاکستان، کمبود آباد را ابراز کرد تا بتوان از آب مصرف شده برای اهداف مختلف از جمله کشاورزی استفاده مجدد کرد.

وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان در همین میان، پیشنهاد سخاوتمندانه سفیر سوئد برای همکاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تصفیه فاضلاب، وسایل نقلیه الکترونیکی، مدیریت ریسک بلایا، تلاش ها برای  پایداری آب و هوا را مورد استقبال ویژه قرار داد و گفت: دولت فعلی مصمم برای توسعه محیط زیست و افزایش انعطاف پذیری آب و هوا است و هرگونه فرصت همکاری با دولت سوئدی در زمینه کاهش خطرات آب و هوایی و چالش های اقلیمی در پاکستان، را با کمال میل می پذیرد.

 

ارسال نظر

 
1