خبر فوری

 
 
پیشنهاد سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری روسیه به پاکستان
کد خبر :1551742087

15:41 1397/10/27


برچسب ها : آب, انرژی, پاکستان, روسیه, سد,

روسیه پیشنهاد سرمایه گذاری در سد مهمند و دیگر پروژه های برقی را به پاکستان داده است.


 

به گزارش راز نيوز، روسیه پیشنهاد سرمایه گذاری در سد مهمند و دیگر پروژه های برقی را به پاکستان داده است. گفتنی روسیه برای این سرمایه گذاری در سد مهمند و دیگر پروژه های آب و برق پاکستان مبلغ 2 میلیارد دلار را پیشنهاد کرده است.

طبق گزارش رسانه های پاکستان، روسیه برای انجام این سرمایه گذاری خواستار امضای توافقنامه هایی در این خصوص میان دو کشور پاکستان و روسیه است. گفتنی است شرکتی که خواستار سرمایه گذاری در پاکستان است، در حال ساخت سدی در دریای کابل افغانستان نیز است. این شرکت از بزرگترین شرکت های انرژی عمومی روسیه به شما می آید، از طرفی این شرکت با برخی از شرکت های اروپایی نیز با سرمایه گذاری مشترک در روسیه در حال فعالیت است.

ناگفته نماند که نمایندگان شرکت مذکوره در نوامیر سال گذشته نیز با مقامات سازمان آب و برق پاکستان دیدار و به آنها پیشنهاد سرمایه گذاری در پاکستان را داده بودند. از طرفی نمایندگان این شرکت پس از دیدار با وزیر انرژی پاکستان عمر ایوب، به وی نیز پیشنهاد سرمایه گذاری در این کشور را داده بودند. اما این در حالی است که مقامات پاکستانی تاکنون نظر خود در این رابطه را اظهار نکرده اند.
شرکت روسیه ای به دلیل عدم اجازه پاکستان برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ در این کشور، این شرکت پیشنهاد سرمایه گذاری در 5 پروژه کوچک را نیز به پاکستان داده بود.

اما گفتنی است که پاکستان و روسیه پس از امضای توافقنامه ای در حال همکاری در پروژه خط گازی LNG بایکدیگر هستند.

ارسال نظر

 
1