خبر فوری

 
 
پیشنهاد سازمان ملل متحد برای میانجیگری در اختلافات هند و پاکستان
کد خبر :1062056141

09:57 1397/12/01


برچسب ها : پاکستان, سازمان ملل متحد, هند, کشمیر,

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اظهار نگرانی در خصوص افزایش تنش ها میان هند و پاکستان، از مقامات دو کشور خواستار اقدام برای کاهش و رفع اختلافات شد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اظهار نگرانی در خصوص افزایش تنش ها میان هند و پاکستان، از مقامات دو کشور خواستار اقدام برای کاهش و رفع اختلافات شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: در صورت رضایت پاکستان و هند، سازمان ملل متحد به میانجیگری برای رفع اختلافات دو کشور بپردازد و در شرایط فعلی، دو کشور محتاطانه عمل کنند.

پس از افزایش تنش ها میان هند و پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد، از دبیرکل این سازمان خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به کشمکش ها میان پاکستان و هند شد.

از سوی دیگر ملیحه لودی نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل دیدار و آنان را از تهدیدات هند و مواضع نخست وزیر پاکستان در این رابطه آگاه نمود.

ملیحه لودی در این رابطه اظهار داشت: از سازمان ملل متحد درخواست نموده ایم که برای کاهش اختلافات و تنش ها میان دو کشور تلاش نماید و حملات علیه مسلمانان در هند را متوقف نماید.

وی افزود: به دبیرکل سازمان ملل گفتم موضوع کشمیر باید از طریق صلح آمیز حل و فصل گردد و این موضوع را میتوان با گفتگو حل نمود.

ارسال نظر

 
1