خبر فوری

 
پیشنهاد سازمان ملل جهت میانجیگری برای خاتمه بخشیدن به جنگ میان پاکستان و هند
کد خبر :1269648745

11:01 1397/12/09


برچسب ها : سازمان ملل متحد,

اقدامات متعددی برای کاهش تنش ها و خاموش نمودن آتش جنگ میان دو طرف صورت گرفته است، در صورت موافقت پاکستان و هند ما حاضر به میانجیگری میان دو طرف هستیم.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، پس از تشدید تنش ها میان پاکستان و هند و شعله ور شدن آتش جنگ میان دو طرف، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای خاتمه بخشیدن به این جنگ،پیشنهاد میانجیگری میان دو طرف را ارائه داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اظهار نگرانی در خصوص تشدید تنش ها میان پاکستان و هند پیشنهاد میانجیگری برای پایان دادن به جنگ را داد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: صبح امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان درباره وضعیت مناطق مرزی به بحث و رایزنی پرداختم و با مقامات دهلی نو نیز گفتگوهایی در سطوح مختلف صورت گرفت.

وی افزود: تنش میان پاکستان و هند و شعله ور شدن آتش جنگ میان دو طرف را بسیار نگران کننده میدانیم، از دو طرف خواهان ایفای نقش برای برپایی امنیت و صلح در منطقه هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اقدامات متعددی برای کاهش تنش ها و خاموش نمودن آتش جنگ میان دو طرف صورت گرفته است، در صورت موافقت پاکستان و هند ما حاضر به میانجیگری میان دو طرف هستیم.

لازم بذکر است دو روز گذشته جنگنده های نیروی هوایی هند پس از ورود به حریم هوایی پاکستان بلافاصله پا به فرار گذاشتند، اما روز گذشته پس از نقض مجدد حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند، نیروی هوایی پاکستان با اقدام به هنگام هر دو جنگنده هند را منهدم نمودند و یک خلبان این جنگنده ها را نیز بازداشت نمودند.

ارسال نظر

 
1