خبر فوری

 
پیشنهاد حکومت طالبان مبنی بر راندن عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان به مناطق دور دست افغانستان
کد خبر :211373594

18:20 1402/03/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حکومت طالبان افغانستان, رانا ثناء الله, عناصر تروریستی, وزیر کشور پاکستان,

دولت طالبان افغانستان در دو ماه گذشته پیشنهادی به دولت پاکستان مبنی بر راندن شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان به مناطق دور افتاده افغانستان ارائه نمود.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | دولت طالبان افغانستان در دو ماه گذشته پیشنهادی به دولت پاکستان مبنی بر راندن شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان به مناطق دور افتاده افغانستان ارائه نمود، تا از دسترسی آسان عناصر تروریستی به نوار مرزی و تحرکات آنان در سرزمین پاکستان جلوگیری نماید.

این سخنان را رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد و افزود: قریب به دو ماه از این پیشنهاد می گذرد و تاکنون هیچ گونه بیانیه ای از سوی دولت امارات اسلامی افغانستان صادر نشده است.

پیشنهاد انتقال عناصر تروریستی تحریک طالبان به مناطق دور افتاده زمانی مطرح گردید که مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری طالبان افغانستان با شکست مواجه شده است.

در همین حال، پس از شکست مذاکرات با میانجیگری طالبان افغانستان، پاکستان عملیات گسترده خود را علیه مواضع مختلف تحریک طالبان در مناطق مرزی افغانستان آغاز نمود.

رانا ثناء الله افزود: در حال حاضر شبه نظامیان تحریک طالبان در نزدیکی پاکستان مستقر هستند و راندن آن ها به مناطق دور دست، دسترسی شان را به مرز و سرزمین پاکستان محدود می نماید.

 با این حال وزیر کشور پاکستان جزئیات بیشتری در خصوص اینکه ستیزه جویان تحریک طالبان به کدام یک از مناطق افغانستان منتقل خواهند شد ارائه نکرد، اما پاکستان مدعی است که رهبران تحریک طالبان پاکستان در ولایت کنر افغانستان حضور دارند و از آنجا عملیات های خود را رهبری و برنامه ریزی می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: حکومت طالبان افغانستان اعلام کرده است که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از حمایت آنها برخوردار نیست. اما پاکستان از دولت طالبان گلایه مند است زیرا وضعیت نظم و ثبات قانونی در این کشور به واسطه فعالیت های گروه تروریستی تحریک طالبان رو به وخامت است.

وی پایان اظهارات خود چنین بیان کرد که پاکستان در این مسئله حکومت طالبان افغانستان را مقصر نمی داند اما عدم کنترل و مبارزه با گروه های تروریستی در سرزمین افغانستان یکی از نقاط ضعف آنها بشمار می آید.

 

ارسال نظر

 
1