خبر فوری

 
 
پیشنهاد تجارت آزاد آمریکا به اسلام آباد در قبال کمک پاکستان برای ایجاد امنیت در افغانستان
کد خبر :1419463864

14:33 1397/11/04


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تجارت آزاد, مذاکرات صلح,

سناتور جمهوری خواه آمریکا پس از سفر اخیر خود به پاکستان، به اسلام آباد پیشنهاد برنامه تجارت آزاد(FTA) را ارائه داد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از شفقنا، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا  پس از سفر اخیر خود به پاکستان، به اسلام آباد پیشنهاد برنامه تجارت آزاد(FTA) را ارائه داد.

وی در نشست خبری خود در اسلام آباد با تاکید بر ضرورت دیدار دونالد ترامپ با عمران خان اظهار داشت: ما باید با استفاده از فرصت های پیش آمده، روابط دوجانبه خود را بهبود بخشیم.

وی گفت: در صورتی که ما به پاکستان در قبال حضور طالبان پای میز مذاکرات پیشنهاد تجارت آزاد دهیم، جنگ افغانستان خاتمه خواهد یافت.

 

این سناتور آمریکایی افزود: تشویق‌های آمریکا می‌تواند به تسریع صلح در افغانستان کمک کند و ما باید از همین ابزار برای نیل به مقصودمان استفاده کنیم.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا و عضو کمیته خدمات مسلح از جمله افراد نزدیک به دونالد ترامپ شناخته میشود و طبق رسانه های آمریکایی، رئیس جمهور ایالات متحده به منظور نفوذ تفکرات خود در سطح مردم، از وی استفاده مینماید.

وی پیش از عزیمت به اسلام آباد در گفتگو با مقامات آمریکایی از پیشنهاد خود به پاکستان مبنی بر تجارت آزاد و گفتگو برای سفر عمران خان به آمریکا خبر داده بود.

پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان، اظهار علاقه نشان داده بود.

با این حال مقامات آمریکا معتقدند دیدار عمران خان با دونالد ترامپ و پیشنهاد تجارت آزاد به پاکستان تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که واشنگتن از تلاش های اسلام آباد در خصوص ایجاد زمینه مذاکرات و برپایی صلح در افغانستان اطمینان حاصل نماید.

ارسال نظر

 
1