خبر فوری

 
 
پیشنهاد ایران به پاکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار
کد خبر :826850781

12:16 1399/10/02


برچسب ها : ایران, بندر چابهار, بهروز آقایی, پاکستان, پاکستان و ایران, دیدار, رحیم حیات قریشی, سرمایه گذاری, سفیر پاکستان, سید رضا آقازاده, گذرگاه مرزی, مدیرکل بخش آسیا آژانس حمایت از تجارت ایران, مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان,

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان ایران در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان گفت: پاکستان می تواند با توجه به نیاز ها و منافع خود در بندر چابهار ایران به میزان نامحدود سرمایه گذاری کند.


سیستان و بلوچستان: به گزارش راز نیوز | بهروز آقایی مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان ایران در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان گفت: پاکستان می تواند با توجه به نیاز ها و منافع خود در بندر چابهار ایران به میزان نامحدود سرمایه گذاری کند. بندر چابهار، دیگر بنادر منطقه را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد و موجب ارتقا همکاری بین کشورهای منطقه خواهد شد.

وی همچنین خواستار ایجاد مراکز نجات ساحلی برای افزایش امنیت سفر های دریایی بین ایران و پاکستان شد.

سفیر پاکستان گفت: زیرساخت ها، تجهیزات و منابع موجود در چابهار ظرفیت بسیار زیادی دارد و این بندرگاه نقشی کلیدی در همکاری های منطقه ای و افزایش روابط کشورهای منطقه با یکدیگر را ایفا خواهد کرد. در نشست مقامات ذیربط باید امکانات و دامنه موجود در همه بخش ها بررسی شود.

همچنین سید رضا آقازاده مدیر کل بخش آسیا آژانس حمایت از تجارت ایران از افزایش گذرگاه های مرزی خبر داد و گفت: تا فوریه سال آینده یک گذرگاه دیگر در مرز ایران و پاکستان افتتاح خواهد شد و تعداد گذرگاه های مرزی بین این دو کشور به 3 گذرگاه خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1