خبر فوری

 
 

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی پاکستان تاکنون نتوانسته اند دو فرد متعلق به ارتش پاکستان از جمله افسر کلیم الله را از چنگال گروه ارتش آزادی بخش بلوچ آزاد کنند اما در حال حاضر شورای فرماندهی ارشد سازمان ارتش آزادی بخش بلوچ، پیشنهادی مبنی بر تبادل زندانیان به ارتش پاکستان داده است.

این سازمان جدای از انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی درخصوص تبادل زندانیان، عکس های دو فرد ربوده شده را نیز منتشر کرده و مدعی شده است که هر دو فرد متعلق به ارتش پاکستان می باشند همچنین ارتش چنین ادعایی را رد کرده و فقط مسئولیت یکی از آن دو فرد را بر عهده گرفته است و فرد دوم را یک کارگر معدن معرفی کرده است.اما تاکنون موضعی توسط مقامات دولتی درپی پیشنهاد مبادله زندانیان از سوی ارتش آزادی بخش بلوچ صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که به گفته یکی از سربازان ارتش پاکستان، شبه نظامیان بلوچ در تاریخ 3 مهر (25 سپتامبر) از شهرستان هرنائی یک خودروی حامل نیروهای امنیتی را به سمت کوه ها هدایت کرده که یکی از آنها کلیم الله معاون پلیس ایالت و دیگری کارگر معدن زغال سنگ شناسایی شده اند.

در ادامه پلیس شهرستان هرنائی، ربوده شدن این دو فرد را تصدیق کرد و گفت: طی عملیات جستجو توسط نیروهای امنیتی پاکستان تاکنون هیچ سرنخی برای آزادی آنان یافت نشده است.

 همچنین به گفته روابط عمومی ارتش پاکستان، در پی این عملیات، یک بالگرد حامل 6 سرباز ارتش به دلیل نقص فنی در منطقه خوست سقوط کرد که در ادامه ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت سرنگونی این بالگرد را نیز بر عهده گرفت.

از سوی دیگر، سازمان صای افراد ربوده شده بلوچ از پیشنهاد گروه ارتش آزادی بخش بلوچ برای تبادل زندانیان اسنقبال کرد و گفت: از ارتش آزادی بخش بلوچ می‌خواهیم که این افسران ربوده شده را به دلیل مسائل بشردوستانه آزاد کند تا خانواده ‌هایشان به درد و رنج خود پایان دهند، زیرا قوم بلوچ تجربه چنین آزار و اذیت هایی را طی ناپدید شدن عزیزان خود کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: ما از دولت پاکستان می‌خواهیم که تمامی افراد ربوده شده بلوچ که توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شده اند را به دلیل مسائل بشردوستانه آزاد کند زیرا خانواده ‌های آنها در حالت رنج و سختی و در فراغ عزیزان خود به سر میبرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که اگر شخصی توسط دولت یا ارتش مورد اتهام قرار بگیرد، بایستی با تشکیل پرونده در دادگاه موضوع دنبال گردد و ربودن افراد و انتقال آنان به مکان نامعلوم دور از انسانیت و خلاف حقوق بشر است.

ارسال نظر

 
1