خبر فوری

 
 
پیشروی طالبان به سوی شمال افغانستان و مشکلات مردم محلی
کد خبر :6467742

20:15 1397/11/01


برچسب ها : افغانستان, طالبان,

پیشروی طالبان به سوی شمال افغانستان باعث بروز مشکلات جدی در زندگی مردم محلی شده است .


 

به گزارش راز نيوز، عملیات های نظامی گروه تروریستی طالبان برای تسلط بر شهر 'سرپل' افزایش پیدا کرده و با سرعت بالایی در حال انجام است، از طرفی این گروه می تواند بر چاه های نفتی این منطقه نیز تسلط پیدا کند. کارشناسان امور سیاسی در این رابطه گفته اند که طالبان با انجام این اقدامات می تواند موضع خود در مذاکرات با آمریکا را مستحکم تر بکند.

ذبیح الله امینی سخنگوی فرماندار سرپل طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز با خطیر خواندن وضعیت فعلی سرپل گفت : باتوجه به این موضوع، طالبان نیز مناطق اطراف سرپل را دراختیار گرفته است.

پیشرفت های اخیر طالبان در زمانی در حال وقوع است که مذاکرات پیش روی میان این گروه و زلمی خلیل زاد دچار ضعف شده است. طالبان خواهان خروج تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان است، اما این درحالی است که دولت افغانستان از پذیرفتن این درخواست امتناع می ورزد.

افزایش اعتماد اخیر طالبان موجب افزایش تسلط این گروه بر بسیاری از مناطق شهری و روستایی افغانستان شده است. از طرفی کاهش هوشیاری و اعتماد به نفس نیروهای دولتی افغانستان در درگیری با طالبان موجب آن شده است تا آنها نتوانند جنگ جویان طالبان را شکست دهند.

گفتنی است حملات طالبان باعث بی خانمان شدن بسیاری از خانواده ها در افغانستان شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد بی خانمان با کوچ به شهر سرپل، مجبور به زندگی در مساجد این شهر هستند. گفتنی است کوچ این افراد آن هم در فصل سرما باعث افزایش مشکلات شان شده است، از طرفی کمک های دولت افغانستان نیز به این مردم ناکافی اعلام شده است.

امینی در ادامه با اظهار این موضوع که خانواده هایی که کوچ کرده و به شهر سرپل آمده اند، با عدم لوازم و وسایل زندگی کافی روبرو هستند گفت : این موضوع نیز زنده ماندن برای این افراد را سخت تر کرده است.

خانواده هایی که کوچ کرده اند در بیانات خود با اجباری خواندن این کوچ اظهار داشتند که طالبان خانواده هایی را که با نیروهای دولتی نرم دل باشند و یا افرادی از خانواده شان عضو نیروهای امنیتی این کشور باشند را مجبور به نقل مکان می کند.

ارسال نظر

 
1