خبر فوری

 
 
پیروزی بدون رقابت راجا پرویز اشرف در تصاحب کرسی ریاست مجلس ملی پاکستان
کد خبر :2054667820

14:55 1401/01/27


برچسب ها : پاکستان, حزب مردمی پاکستان, رئیس مجلس, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف,

راجا پرویز اشرف از حزب مردمی پاکستان (PPP) بدون مخافت به عنوان رئیس مجلس ملی انتخاب و سوگند یاد کرد.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| راجا پرویز اشرف نماینده حزب مردم در پارلمان پاکستان بدون هیچگونه رقابتی به عنوان بیست و دومین رئیس مجلس ملی این کشور منتخب شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی استعفای اسد قیصر رئیس اسبق مجلس ملی پاکستان همزمان با جریان عدم اعتماد به عمران خان، رای گیری در خصوص رئیس جدید مجلس ملی پاکستان برگزار گردید و راجا پرویز اشرف نماینده حزب مردم بدون کاندیدای رقیب موفق به تصاحب این سمت شد.

مراسم تحلیف رئیس جدید پارلمان پاکستان امروز شنبه در صحن علنی مجلس برگزار گردید و ایاز صادق به عنوان عضو هیئت رئیسه از وی سوگند گرفت.

راجا پرویز اشرف که سابقه نخست وزیری پاکستان را نیز در کارنامه خود دارد پس از مراسم تحلیف طی سخنانی ابراز داشت: من از رهبر خود آصف زرداری، بلاول بوتو وارث شهدا و نخست وزیر، خالد مگسی، اختر مینگل و تک تک اعضای پارلمان تشکر می کنم که من را به عنوان بیست و دومین رئیس مجلس ملی برگزیدند.

وی افزود: برای نخستین مرتبه در تاریخ پاکستان یک نخست وزیر اسبق به عنوان رئیس پارلمان برگزیده شده است، من خادم و وفادار به پارلمان خواهم ماند، شهید ذوالفقار بوتو نیز بدون رقابت به عنوان رئیس پارلمان منتخب شده بود.

لازم به ذکر است اسد قیصر رئیس مجلس سابق در حالی از سمت خود به دلیل حمایت از عمران خان و عدم رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر استعفا داده بود.

ارسال نظر

 
1