خبر فوری

 
پیر نور الحق قادری: پاکستان با ایران رابطه مذهبی، فرهنگی، تاریخی، قلبی و روحی دارد
کد خبر :1971539662

19:08 1400/10/07


برچسب ها : اتحاد بین المسلمین, اسلام آباد, بازارچه مرزی, بازارچه های مشترک مرزی, پاکستان و ایران, پیر نور الحق قادری, پیر نورالحق قادری, تهران, روابط دوجانبه, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, شیعه و سنی, مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی, وحدت اسلامی, وزیر امور مذهبی پاکستان,

هیئت ایرانی متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری رئیس مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، مولوی نذیر احمد عالم دین اهلسنت و نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان و احسان خزاعی رایزن فرهنگی ایران در سومین روز ازسفر خود به اسلام آباد با حضور در وزارت امور مذهبی پاکستان با پیر نور الحق قادری دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت ایرانی متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری رئیس مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد، مولوی نذیر احمد عالم دین اهلسنت و نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان و احسان خزاعی رایزن فرهنگی ایران در سومین روز ازسفر خود به اسلام آباد با حضور در وزارت امور مذهبی پاکستان با پیر نور الحق قادری دیدار کردند.

براساس جزئیات منتشر شده از این دیدار، پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان طی گفتگو با هیئت ایرانی، پس از خوش آمد گویی و استقبال گرم، با بیان اینکه پاکستان با ایران رابطه  مذهبی، فرهنگی، تاریخی، قلبی و روحی دارد، اظهار داشت: منابع و مآخذ ما قرآن و سنت است و تنها راه رسیدن به هماهنگی، گفتگو و درک و فهم طرف مقابل است. یک کمیته ای برای تسهیل سفر زائران به ایران، عراق و سوریه درحال ایجاد است. گام های علما همیشه مایه برکت و رحمت هستند، هیچ یک از دشمنان ما نمی توانند استحکام و بلوغ روابط پاکستان و ایران را تضعیف کنند.

وی اظهار داشت: کتب اصلی تصوف و تمام استعاره ها به زبان فارسی است و ترویج زبان فارسی باعث تقویت ارتباط دینی، روحانی و منطقه ای می شود، ضروری است تا پروپگاندای عناصری که تنش های مذهبی را گسترش می دهند، فاش سازیم.

پیر نور الحق قاری افزود: پاکستان و ایران، مواضع یکسانی در سطح سیاست بین المللی داشته اند، ترکیه و ایران درقبال مسئله کشمیر و ظلم هند علیه این منطقه، موضع شفافی اتخاذ کردند، و ترویج زبان فارسی جهت نزدیک شدن کشورهای پاکستان، ایران، تاجیکستان و افغانستان امر مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در این دیدار علت اصلی مشکلات را عدم اتحاد امت اسلامی عنوان کرد و گفت: خوشحالم که با کنار گذاشتن درگیری های مذهبی درحال هم اندیشی برای جامعه اسلامی هستیم، اختلافات جزئی جای خود اما اینها نباید باعث ایجاد مشکلات بزرگ شوند. ما باید در مسائل جمعی متحد بمانیم و اختلاف نظر ها را به حداقل برسانیم، نباید مذهب خودمان را کنار بزاریم و همین طور نباید مذهب دیگران را بر هم زنیم. وی خطاب به وزیر امور مذهبی پاکستان از او برای شرکت در کنفرانس سالانه وحدت اسلامی و سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد اظهار داشت که درحال دیدار با رئیس شرکت خطوط هواپیمایی بین المللی پاکستان PIA به منظور به اشتراک گذاشتن کدهای پروازهای بین مشهد و نجف هستیم و در تلاش برای ترویج گردشگری مذهبی و سنتی بین دو کشور می باشیم. وی ضمن استقبال از اظهارات وزیر فدرال پاکستان در زمینه ترویج زبان فارسی، اظهار داشت که براساس توافقنامه فرهنگی پاکستان و ایران، کار تبادل دانشجو و معلم انجام خواهد شد.

وی افزود: صدور روادید برای تجار پاکستانی در دفاتر کنسولگری ایران در اولویت قرار دارد، و علاوه بر به روز رسانی بازارچه های مرزی موجود میان دوکشور، بازارچه های جدید نیز ایجاد خواهند شد.

ارسال نظر

 
1