خبر فوری

 
 
پیام نخست وزیر پاکستان به هند: ما آماده ایم، زمان آن رسیده است تا پاسخ عبرت آمیزی به مودی دهیم
کد خبر :279595123

18:04 1398/05/23


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, نخست وزیر, نریندر مودی, هند, کشمیر,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجلس قانونگذاری کشمیر آزاد با ابراز خرسندی خود از حضور در کشمیر در روز ملی پاکستان، ابراز داشت: ما آماده ایم، زمان آن رسیده است تا پاسخ عبرت آمیزی به مودی دهیم.


 

مظفرآباد: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجلس قانونگذاری کشمیر آزاد با ابراز خرسندی خود از حضور در کشمیر در روز ملی پاکستان، ابراز داشت: خوشحالم که در چنین برهه حساسی هویت اصلی و ننگین مودی و حزب بی جی پی را به مردم جهان نشان دادم. تنش میان دو کشور پاکستان و هند در رابطه با منافع نیست، بلکه ما مخالف ایدئولوژی هند هستیم و این ترسناک تر است، زمانیکه جنگی علیه تفکری صورت میگرد، آن یک مورد جدایی با راه حل های جداگانه ای است. یک ایدئولوژی خطرناکی مقابل ما قرار دارد و آن تفکر RSS است که مودی نیز از دوران کودکی عضو آن است. تفکر آر اس اس برگرفته از ایدئولوژی حزب نازی است و پشت پرده آن تنفر از مسلمانان و مسیحیان قرار دارد. تفکر آر اس اس در اذهان پیروان خود از قدیم این امر که درصورتی که مسلمانان حکومت نمی‌کردند، ما درحال پیشرفت بودیم را گنجانده است. ذیل این نظریه نسل کشی مسلمانان نیز قرار دارد، درصورتی که ما این تفکر را درک کنیم، موضوعات بسیاری را خواهیم فهمید. قائد اعظم محمد علی جناح برای این به سمت جنبش پاکستان حرکت کرد زیرا می‌دانست که آزادی که اینها می‌خواهند، درحقیقت به نفع و برای ما نیست، ایشان تنفر علیه مسلمانان را مشاهده کرده بودند. این تفکر منجر به قتل مهاتما گاندی و قتل عام مسلمانان در گجرات شد. جنایات و ظلم های درحال انجام و انجام شده در کشمیر نیز تحت این تفکر صورت گرفته اند. مودی، نخست وزیر هند کارتی را که در این بازی نشان داد، آخرین کارت بازی وی بوده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه بیانات خود، تصریح داشت: ما بیمناکیم از این قدمی که مودی علیه کشمیر برداشته است، که پس از خاتمه حکومت نظامی در کشمیر، چه چیزهایی نمایان خواهند شد؟ فرستادن ارتش با تعداد نیروی بالا به منطقه چه ضرورتی داشت؟ از این منطقه توریست ها را نیز خارج کردند و ترس همه از آن است که هند درحال انجام چه اقدامی است؟ به نظر من، مودی آخرین کارت بازی را استفاده کرده است، این موجب ضرر مودی و بی جی پی خواهد شد. آنها موضوع کشمیر را بین المللی کرده اند، گفتگو در این رابطه کار دشواری بود، من با ترامپ و سازمان همکاری اسلامی نیز گفتگو کرده ام، مردم نمی‌دانستند در کشمیر چه اتفاقاتی درحال روی دادن هستند، اما اکنون توجه جهان بر کشمیر متمرکز شده است، حال این برعهده ما است که چگونه این موضوع را در جامعه جهانی بیان کنیم.

نخست وزیر گفت : مقابل پارلمان کشمیر، متعهد می شوم که به منظور سر دادن صدای کشمیر، سفیر آن در جهان باشم، ما خواستار مطلع ساختن جامعه جهانی نسبت به تفکر آر اس اس هستیم. پس از جنایات نازی، سازمان هایی چون سازمان ملل متحد تشکیل شدند که این اقدام بزرگ جهانیان بود. جهان همواره هند را به عنوان کشوری صلح دوست و پاکستان را تروریست پرور می‌دانست، اما باتوجه به ایدئولوژی آر اس اس، اکنون بیش از همه هند متحمل خسارت و ضرر زیادی خواهد شد. مسلمانان مقیم هند در خوف و هراس به سر می‌برند، افرادی که مخالف دو نظریه ملی بودند، همان ها امروز آن را درست قرار می‌دهند، رهبران کشمیر حامی هند بودند، امروز فاروق عبدالله می‌گوید که قائد اعظم بر حق بود. حال به مودی می‌گویم که پاسخ ریگ را با سنگ خواهیم داد.
نخست وزیر پاکستان در پیامی خطاب به همتای هندی خود اظهار داشت: ما آماده ایم، هر کاری که شما انجام دهید ما با آن به مبارزه خواهیم پرداخت، تا انتهای این مسیر خواهیم رفت، ما بجز خداوند مقابل هیچ قدرتی سر تسلیم فرو نخواهیم آورد، جنگ هیچگاه راه حل نیست. ما به طور کامل آماده ایم، ملت و ارتش ما در یک مسیر قرار گرفته اند، درصورت بروز جنگ، جهانیان مسئول آن خواهند بود، جلوگیری از جنگ وظیفه سازمان های جهانی است.

ارسال نظر

 
1