خبر فوری

 
 
پیام تبریک نخست وزیر پاکستان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران
کد خبر :2019800850

10:39 1400/04/14


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد را به ایشان تبریک گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد را به ایشان تبریک گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با آیت الله رئیسی ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: پیروزی جناب عالی در انتخابات ریاست جمهوری نشانه عمق اعتماد مردم ایران به نظام و رهبری این کشور است.

طبق گفته منابع دفتر نخست وزیر پاکستان، دو طرف در ادامه این گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و مسائل مختلف دو کشور و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات اسلام آباد و تهران با تاکید بر اهمیت راه اندازی بازارچه های مشترک مرزی میان پاکستان و ایران به تشریح منافع اجتماعی و اقتصادی آن برای مردم دو کشور پرداختند.

عمران خان و رئیسی همچنین به بررسی اوضاع امنیتی رو به وخامت افغانستان پرداخته و اعلام داشتند اوضاع افغانستان و وقایع اخیر این کشور نیازمند اتخاد تدابیر احتیاط آمیز از جانب پاکستان و ایران می باشد، در شرایط کنونی امکان ورود مجدد مهاجران افغان به دو کشور نیز وجود دارد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با تاکید بر راهکار سیاسی حل مسئله افغانستان خاطرنشان کرد: مسئله افغانستان باید با سرپرستی رهبران افغان و با نظارت و بر اساس خواست مردم این کشور حل و فصل گردد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از حمایت همه جانبه ایران از مواضع پاکستان در خصوص منطقه تحت مناقشه جامو و کشمیر تقدیر نمود.

دو طرف در ادامه این گفتگوی تلفنی با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در منطقه کشمیر هند و فلسطین بر حل پایدار مسائل این منطقه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید ورزیدند.

ارسال نظر

 
1