خبر فوری

 
پیام تبریک مایک پومپئو بمناسبت سالروز آزادی پاکستان
کد خبر :1146860095

16:36 1398/05/24


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیان خود خطاب‌ به ملت و دولت پاکستان با عرض تبریک به مناسبت سالروز آزادی این کشور، ابراز داشت: آمریکا امیدوار است که باتوجه به تعهدات دوجانبه صورت گرفته بین مقامات دو کشور در سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به آمریکا، مجددا روابط میان دو کشور از نو آغاز خواهند شد.


واشنگتن : به گزارش راز نیوز، مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیان خود خطاب‌ به ملت و دولت پاکستان با عرض تبریک به مناسبت سالروز آزادی این کشور، ابراز داشت: آمریکا امیدوار است که باتوجه به تعهدات دوجانبه صورت گرفته بین مقامات دو کشور در سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به آمریکا، مجددا روابط میان دو کشور از نو آغاز خواهند شد. باتوجه به این موضوع که چنین پیام های تبریک وزیر امور خارجه آمریکا معمولا به طور رسمی از قبل نوشته شده هستند و در این متن جز تبریک و آرزوی بهترین ها برای ملت مورد نظر، پیام دیگری وجود ندارد، اما پومپئو به دلیل اهمیت روابط دو کشور آمریکا_پاکستان، این مرتبه از متن رسمی نوشته شده پای خود را فراتر گذاشته و با ذکر از سر نو گرفتن روابط دو کشور، خطاب به پاکستان متذکر شد که در سفر عمران خان به واشنگتن این امر پایه گذاری شده است. هرچند که وی موارد تعهدات مابین دو کشور را بیان نکرد، اما گفت که آمریکا و پاکستان طی روابط چند ساله، موفقیت های بسیاری کسب کرده اند.
ناگفته نماند که کارشناسان امور سیاسی واشنگتن بر این باورند که خاتمه هویت خصوصی کشمیر توسط هند، می تواند باعث تاثیر گذاری در روند صلح و اقدام تسهیل آمیز پاکستان درمورد مذاکرات طالبان و آمریکا شود.

ارسال نظر

 
1