خبر فوری

 
 
پنتاگون: واشنگتن نیروهایش را به صورت یک طرفه از افغانستان خارج نخواهد کرد
کد خبر :1253853976

10:06 1397/11/26


برچسب ها : افغانستان, پاتریک شاناهان, پنتاگون,

کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان پس از مشاوره و رایزنی با ناتو امکان پذیر خواهد بود و واشنگتن در این باره به تنهایی تصمیم گیری نخواهد نمود.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: واشنگتن نیروهایش را از افغانستان به صورت یک طرفه خارج نخواهد کرد.

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانسه، رئیس پنتاگون خواستار حضور دولت کابل در روند مذاکرات صلح افغانستان شد.

ژنرال پاتریک شاناهان گفت: کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان پس از مشاوره و رایزنی با ناتو امکان پذیر خواهد بود و واشنگتن در این باره به تنهایی تصمیم گیری نخواهد نمود.

وی افزود: احساس می کنم اهمیت سیاسی برای زلمی خلیل زاد ایجاد نشده است و ما باید با اهمیت دادن به نقش زلمی خلیل زاد به ایجاد صلح در افغانستان کمک نماییم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در سخنانی از تمایل خود برای خروج 14 هزار نیروی نظامی این کشور از افغانستان خبر داده بود که این تصمیم وی با مخالفت مقامات مختلف دولت و سنای آمریکا روبرو شد.

لازم بذکر است نیروهای ناتو، آموزش نظامی و "ماموریت پشتیبانی" در افغانستان را بر عهده دارند.

طالبان افغانستان چند روز گذشته اسامی تیم 14 نفره برای مذاکرات با زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان را اعلام نموده بود.

بر اساس این بیانیه طالبان افغانستان، ریاست این هیئت طالبان را ملا عباس استنکزئی بر عهده خواهد داشت، همچنین 5 تن از زندانیان سابق طالبان در زندان گوانتاناموی آمریکا که در سال 2014 میلادی آزاد شده نیز در این هیئت مذاکرات حضور خواهند داشت.

ناگفته نماند از چند ماه گذشته مذاکرات میان طالبان و نماینده خصوصی آمریکا در کشورهای مختلف برگزار گردیده است و تاکنون تنها در بخشی از مفاد آن، پیشرفت هایی صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1