خبر فوری

 
پنتاگون مرگ فرزند اسامه بن لادن را تایید کرد
کد خبر :934497027

15:17 1398/06/01


برچسب ها : اسامه بن لادن, پنتاگون, حمزه بن لادن, گروه القاعده, وزارت دفاع آمریکا,

وزارت دفاع آمریکا مرگ حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده را تایید کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز وزارت دفاع آمریکا مرگ حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده را تایید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر کشته شدن پسر سرکرده گروه القاعده گفت: «فکر کنم اینچنین است».

وی افزود: من جزئیات بیشتری از این موضوع در دست ندارم و حتی در صورتی که اطلاعاتی از جزئیات این موضوع در اختیار داشتم، نمی دانستم تا چه حد مجاز به نشر آن بودم.

لازم به ذکر است ابتدای ماه جاری میلادی، یکی از رسانه های آمریکایی به نقل از آژانس اطلاعات این کشور با انتشار گزارشی مدعی کشته شدن پسر اسامه بن لادن سرکرده القاعده در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در 2 سال پیش شده بود.

مقامات آمریکا نیز بدون هیچگونه واکنشی به این موضوع، از تایید و یا رد این خبر سر باز زدند و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نیز در پاسخ به سوالی در این باره اظهار داشت: دوست ندارم در این خصوص اظهار نظر کنم.

گمان می رود حمزه، که پانزدهمین در بین 20 فرزند بن لادن و پسر همسر سوم وی بود، تقریبا 30 سال داشته است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، حمزه، که برخی مواقع «ولیعهد جهاد» خوانده می شد، با انتشار پیام هایی صوتی و ویدیویی خواستار حملاتی علیه آمریکا و دیگر کشورها به ویژه برای گرفتن انتقام کشته شدن پدرش به دست نیروهای آمریکایی در پاکستان در ماه مه سال 2011 شده بود. این اقدامات باعث جذب نسل جدیدی از هواداران توسط این گروه افراط گرا شد.

ارسال نظر

 
1