خبر فوری

 
پنتاگون: حداقل 20 گروه تروریستی در افغانستان و پاکستان وجود دارد
کد خبر :810400744

02:48 1398/03/05


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, پنتاگون, حزب الاحرار, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان, گروه های تروریستی,

بخش عملیات دیده بان آزادی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با ارائه گزارشی اعلام نموده است حداقل 20 گروه تروریستی مختلف در کشورهای افغانستان و پاکستان وجود دارد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز بخش عملیات دیده بان آزادی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با ارائه گزارشی اعلام نموده است حداقل 20 گروه تروریستی مختلف در کشورهای افغانستان و پاکستان وجود دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بازرس کل بخش عملیات دیده بان آزادی(OFS) گزارش سه ماهه تا پایان ماه جاری میلادی را از وضعیت کشورهای پاکستان و افغانستان تهیه و ارائه نموده است که در آن گروه های تروریستی موجود در این دو کشور را مورد بررسی قرار داده است.

بخش عملیات دیده بان آزادی(OFS) پنتاگون در این گزارش با اشاره به دو گروه تروریستی القاعده و داعش خراسان ابراز داشته است با توجه به مواضع این دو گروه تروریستی در خصوص روند صلح افغانستان، بیشترین توجه ما بر روی این دو گروه تروریستی متمرکز گردیده است.

در این گزارش با اشاره به مواضع آمریکا در خصوص وضعیت افغانستان اعلام گردیده است سوالی که در روند صلح افغانستان مورد توجه قرار گرفته این است که آیا طالبان میتواند بر این گروه ها تاثیر گذار باشد و در امر عدم حمایت از این گروه های تروریستی و فراهم ننمودن پناهگاه برای آنان با ما همکاری خواهد نمود به میزانی که حضور نیروهای آمریکایی برای مبارزه با تروریسم تاثیر گذار خواهد بود؟!

در این گزارش علاوه بر اعلام اینکه حداقل 20 گروه تروریستی در افغانستان و پاکستان حضور دارند، تعداد اعضای این گروه های تروریستی نیز تخمین زده شده است؛ اما در این گزارش به این نکته نیز اشاره گردیده است که بیشتر این گروه های تروریستی نتوانسته اند در سطح بین المللی خود را مطرح نمایند، به عنوان مثال گروه تروریستی جنبش طالبان پاکستان که به عنوان یک گروه بزرگ شبه نظامی در پاکستان شناخته می شود تنها در جنگ علیه دولت پاکستان فعالیت داشته است.

بر اساس گزارش بخش عملیات دیده بان آزادی(OFS) پنتاگون، گروه های داعش خراسان، شبکه حقانی و جنبش طالبان پاکستان، 3 گروه بزرگ تروریستی در منطقه شناخته می شوند که نزدیک به 3 الی 5 هزار جنگجو در این گروه های شبه نظامی حضور دارند.

پس از این 3 گروه تروریستی، گروه شورای عالی امارت اسلامی چهارمین گروه بزرگ تروریستی در منطقه است که نزدیک به یک هزار جنگجو را تحت سرپرستی دارد و اما گروه تروریستی القاعده که پیش از حمله آمریکا به افغانستان به عنوان یک گروه بزرگ تروریستی و شبه نظامی شناخته می شد تنها 300 جنگجو را شامل می شود.

در گروه های تروریستی جنبش اسلامی ازبکستان و لشکر طیبه نیز تنها 300 عضو جنگجو حضور دارند، گروهک تروریستی موسوم به طارق گیدر نیز 100 الی 300 عضو را در بر دارد، گروهک جماعت الاحرار 200 جنگجو، جنبش اسلامی ترکمنستان 100 عضو دارند و گروهک های تروریستی اتحادیه جهاد اسلامی و جماعت الدعوه قرآن نیز هرکدام تنها 25 عضو دارند.

ارسال نظر

 
1