خبر فوری

 
 
پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان مانع اصلی صلح در افغانستان است۔ عبدالله عبدالله
کد خبر :1888437433

21:36 1397/11/03


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, رئیس اجرایی, سویس, صلح, طالبان,

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور افغانستان می‌گوید که پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان یکی از عمده‌ ترین موانع برای دست یافتن به صلح در افغانستان است.


 

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور افغانستان می‌گوید که پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان یکی از عمده‌ ترین موانع برای دست یافتن به صلح در افغانستان است.

 

به گزارش راز نیوزبه نقل از اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور افغانستان اظهار داشت که پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان یکی از عمده‌ترین موانع برای دست یافتن به صلح در افغانستان است.

 

آقای عبدالله امروزدر نشست «صلح و آشتی در جهان چند قطبی» در سویس اظهار داشت که در حال حاضر برخی از کشورها از جمله پاکستان، ایران، روسیه و ایالات متحده‌ آمریکا سیاست متفاوتی را در منطقه دنبال می‌کند.

 

او در این نشست افزود که  «تقویت طالبان در افغانستان به ضرر روسیه، ایران و کشورهای آسیای میانه است اما به رغم این واقعیت برخی از کشورها به دلیل مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در زمینه طور دیگری رفتار می‌کنند.»

 

رئیس اجرایی کشور افغانستان  در بخشی از سخنانش گفت که طالبان به مردم‌سالاری و ارزش‌های دموکراتیک باور ندارند و اهداف خود را که «برقراری امارت از طریق بیعت و اطاعت » است، از طریق خشونت و اعمال وحشیانه  دنبال می‌کنند.

 

آقای عبدالله افزود که صلح خواست تمام شهروندان و حکومت افغانستان است۔

 

او به همکاری مشترک میان کشورهای منطقه و جهان برای دست‌یافتن به صلح تأکید کرده و گفت که سیاست‌های متناقض در عرصه‌ی صلح و آشتی نه تنها به دست یافتن به صلح کمک نمی‌کند، بلکه زمینه‌ی فعالیت گروه‌های تکفیری را نیز فراهم می‌کند.

 

گفتنی است که آقای عبدالله صبح امروز سه‌شنبه برای شرکت در اجلاس مجمع اقتصادی جهان، به شهر داووس سویس رفته است.

 

ارسال نظر

 
1