خبر فوری

 
پشت پرده ربوده شدن افسر پلیس پیشاور و قتل وی در افغانستان
کد خبر :649481631

11:54 1397/08/23


برچسب ها : ISI, افغانستان, پاکستان, پیشاور, سازمان اطلاعات پاکستان, طاهر خان داور,

چطور ممکن است ربایندگان این افسر پلیس مسیر اسلام آباد تا مرزهای افغانستان را بدون آنکه توسط هیچ نیروی امنیتی در مراکز ایست و بازرسی متوقف گردد را طی کنند؟


 

طاهر خان داور رئیس پلیس یکی از مناطق شهر پیشاور در تاریخ 26 اکتبر سال جاری از منطقه G-10 اسلام آباد توسط افراد ناشناس ربوده شد و اکنون پس از گذشت حدود یک ماه،جسد مجروح و متلاشی وی در ولایت ننگرهار افغانستان مشاهده گردیده است.

مقامات مربوطه خبر داده اند ارتش پاکستان در حال تماس با نیروهای مرزی افغانستان برای دریافت جسد وی هستند و احتمال میرود جسد وی تا فردا تحویل نیروهای مرزی پاکستان گردد.

پیش از تایید خبر کشته شدن طاهر خان داور از سوی پلیس،انتشار تصاویری از جسد وی به همراه نوشته ای به زبان پشتو،همگان را از قتل فجیع این افسر پلیس آگاه نمود،در حالی که مقامات بلندپایه پلیس ادعا نموده اند که از سوی منابع آگاه در جریان این حادثه تاسف آور قرار گرفته اند.

پلیس خیبر پختون خواه حتی پس از انتشار تصاویر مربوط به جسد متلاشی طاهر خان داور نیز،آن را تایید نکرد.

یک مقام ارشد دولتی در گفتگو با خبرگزاری دان خبر داد که به پلیس اطلاع داده اند که جسد افسر پلیس ربوده شده،از مسیر در مرز طورخم به منطقه خیبر انتقال داده خواهد شد.

منابع آگاه خبر داده اند که معاون کمیساریای پیشاور به همراه معاون ارشد عملیات پلیس برای تحویل جسد،راهی مرز طورخم شده اند.

یک مقام ارشد پلیس خیبر پختون خواه در این رابطه خبر داده است که منابع آگاه از مشاهده جسد افسر پلیس در ولایت ننگرهار افغانستان خبر داده بود و پس از آن تصاویر مربوطه در رسانه های اجتماعی منتشر گردید.

وی گفت:پلیس اسلام آباد هیچ اطلاعاتی را با پلیس خیبر پختون خواه درمیان نگذاشته است و پلیس خیبر پختون خواه هیچ اطلاعی از ربوده شدن افسر پلیس و انتقال وی به خارج از مرزها نداشته است.

وی افزود:تحقیقات در خصوص محل قتل و اینکه کدام گروه تروریستی مرتکب این جنایت شده آغاز خواهد شد و در نوشته دریافت شده همراه جسد،نام هیچ گروهی ذکر نگردیده است.

 لازم بذکر است که در نوشته دریافت شده همراه جسد افسر پلیس،کلمه ولایت خراسان قید گردیده است و رسم الخط استفاده شده،شبیه همان رسم الخط مورد استفاده داعش در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان است.

در این نوشته آمده است:«طاهر خان داور افسر پلیسی که بسیاری از تروریست ها را بازداشت و قتل نموده است،به مجازات رسیده است».

در ادامه این نوشته به دیگر افراد نیز نسبت به هرگونه اقدام علیه گروه های تروریستی هشدار داده شده است که در صورت عدم پایبند بودن به آن،به سرنوشتی همچون این افسر پلیس دچار خواهند شد.

آنچه که در این میان باعث ایجاد سوال گردیده است و اذهان عمومی را دچار ابهام نموده این است که چگونه ممکن است یک افسر بلندپایه پلیس از پایتخت یک کشور،که تدارکات امنیتی بهتری نسبت به دیگر شهرها دارد،ربوده شود؟و چطور ممکن است ربایندگان این افسر پلیس مسیر اسلام آباد تا مرزهای افغانستان را بدون آنکه توسط هیچ نیروی امنیتی در  مراکز ایست و بازرسی متوقف گردد را طی کنند؟و ربایندگان چگونه توانستند خود را به همراه افسر پلیس به آن سوی مرزها برسانند در حالی که نیروهای مرزبانی در هر دو طرف حضور دارند و تمامی نقاط مرزی حصارکشی شده اند؟!

بنابر اطلاعات دریافت شده از سوی برخی از منابع،گفته میشود این افسر پلیس از یک سو به علت اقدامات قاطع وی در مبارزه و مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله لشگر جنگوی و سپاه صحابه و از سوی دیگر متمایل بودن وی به جنبش حفاظت از پشتون ها و انجام فعالیت هایی در این رابطه،به یک دشمن اساسی و مخالف نظام حاکم بر پاکستان تبدیل گردید و با توجه به تفکرات و اقدامات وی، سازمان اطلاعاتی پاکستان(ISI) و مقامات بالادستی پاکستان تلاش نمودند تا با طراحی یک سناریو وی را از سر راه خود بردارند.

بنابراین نیروهای سازمان اطلاعاتی پاکستان(ISI) پس از ربودن وی از سطح شهر اسلام آباد و انتقال وی به نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان،وی را تحویل تروریست های داعش نمودند تا بتوانند با این سناریوی احمقانه،ربوده شدن و قتل این افسر پلیس را متوجه گروه های تکفیری خارج از مرزهای پاکستان نمایند.

بنابر آنچه که گفته شد میتوان نتیجه گرفت سازمان اطلاعاتی پاکستان نقش مستقیمی در ربوده شدن و قتل این افسر پلیس داشته است،زیرا تمامی اقدامات صورت گرفته اعم از ربوده شدن یک افسر بلندپایه پلیس از سطح شهر و انتقال وی بدون هیچ مشکل و مانع به آن سوی مرزها،بدون همکاری سازمان اطلاعاتی پاکستان،امری ناممکن است.

ارسال نظر

 
1