خبر فوری

 
 
پشت پرده تغییرات در وزرای دولت فدرال پاکستان
کد خبر :246235741

21:20 1398/02/02


برچسب ها : پاکستان, دولت, وزارت, وزرا,

انصار عباسی از خبرنگاران معروف پاکستانی در مقاله ای علت تغییرات در سمت وزرای فدرال را بیان کرده است. که در این خبر به آن اشاره می کنیم.


 

به گزارش راز نيوز، انصار عباسی از خبرنگاران معروف پاکستانی در مقاله ای طی اشاره به علت تغییرات در سمت وزرای فدرال نوشت، زمانیکه عمران خان هفته گذشته در حال ریاست اجلاسی با عنوان انرژی بود، یکی از افسران وارد جلسه شده و در گوش یکی از افسران کمیته چیزی گفت که بلافاصله وی از جا برخواست و درگوش عمران خان مطلبی را عرض کرد و نخست وزیر نیز مطلبی به آرامی به وی گفت، پس از آن در باز شد و دو صندلی در طرفین صندلی نخست وزیر قرار دادند که پس از اندکی دو فرد مهم وارد اتاق نشست شدند. طبق گزارش، دو شخص مهم وارد جلسه شده و سخنانی با لحن تند در خصوص کارکرد وزرای دولت گفتند که حاضران از آن سخنان مبهوت ماندند. قابل ذکر است که انصار عباسی در مقاله خود این مورد را ذکر نکرده است که افراد مهم چه کسانی بودند. براساس گزارشات حاصله، در تغییرات ایجاد شده در سمت وزرا برخی از اداره و سازمان های مهم کشور پاکستان نیز نقش داشته اند.
براساس گزارش ها، بسیاری از سازمان ها گزارش هایی در رابطه با برخی از وزرای فدرال را به نخست وزیر ارائه دادند، که در این گزارش ها، خبرهایی در رابطه با فساد مالی وزرا نیز درج شده بود. قابل ذکر است که چندی پیش نخست وزیر پاکستان در کابینه دولت خود تغییراتی را ایجاد کرده و 9 تن از وزرا را از سمت هایشان برکنار و تعدادی را به سمتی دیگر گمارد. پس از این اقدام، سوالاتی در فضای مجازی و شبکه های خصوصی مطرح شد که بیانگر آن بود، آیا نخست وزیر تغییرات را با تصمیم شخصی خود انجام داده و یا به گفته اشخاصی بوده است؟
انصار عباسی در ادامه گزارش خود ابراز داشت که کامران خان خبرنگار و از مجریان یکی از شبکه های خصوصی قبل از تعیین معاون وزارت خزانه داری جدید در پیام تویتری خود نوشت :" وزارت دارایی به چه کسی می‌رسد، قرعه به نام دکتر حفیظ شیخ در می آید. گفته شده است که این تصمیم در دیدار نخست وزیر با فرمانده ارتش ژنرال باجوا اتخاذ شده بود."
دقیقا بنابه گفته کامران، پس از مدتی اسد عمر از وزارت دارایی برکنار و به جای آن دکتر حفیظ شیخ به عنوان مشاور خزانه داری روی کار آورده شد. درحالی که شیخ خارج از کشور بود، روز بعد وارد کشور شده و پس از دیدار با عمران خان، به عنوان وزیر دارایی فعالیت خود را آغاز کرد. با روی کار آمدن حفیظ شیخ، سهام بورس پاکستان روند مثبتی نشان داد. حال باید منتظر بود و دید که آیا روند مثبت سهام در آینده نیز ادامه خواهد داشت یا نه .
براساس جزئیات حاصله، بیشتر افراد از تعیین ندیم بابر به عنوان معاون خصوصی در بخش نفت نخست وزیر نیز راضی نیستند و امکان دارد که این سمت از وی بازپس گرفته شود. علت برکناری فواد چودری وزیر ارشد ایالت پنجاب نیز درگیری های پیاپی وی و تاثیر منفی آن در کسب و کار گزارش شده است.

ارسال نظر

 
1