خبر فوری

 
 
پس از افشای آمریکا، کاندیدهای گروه طیبه در پاکستان احساس خطر کردند
کد خبر :477084874

10:45 1397/04/30


واشنگتن : ابراز مخالفت آمریکا برای نامزدهای انتخاباتی وابسته به گروه طیبه در پاکستان


واشنگتن : ابراز مخالفت آمریکا برای  نامزدهای انتخاباتی وابسته به گروه طیبه در پاکستان
طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه ی ایالات متحده ، گروه ملی مسلم لیگ MML در ثبت نام گروه خود به عنوان نامزد انتخاباتی با مشکل مواجه شده که کمیسیون انتخاباتی پاکستان این گروه را به عنوان گروه تروریستی اعلام و نامزدهای آن را به عنوان عدم صلاحیت برای نامزد انتخاباتی  رد کرد.
طبق بیانیه ی صادر شده از سوی وزارت امور خارجه، گروه MML مساوی با گروه  طیبه شناخته شده و آن را در سطح جهانی به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند.
طبق این بیانیه، ما به دولت پاکستان مخالفت خود را مبنی بر عدم صلاحیت گروه طیبه و افراد وابسته به او را به عنوان نامزد انتخاباتی اعلام کرده ایم .
پیش از این نیز وزارت امور خارجه ی آمریکا به پاکستان، با وجود حملاتی بر سیاست مداران برای ادامه ی انتخابات نیز تاکید کرده بودند.
در بیانیه ای که در بروکسل منتشر شد، طبق آن اتحادیه اروپا به اسلام آباد هشدار داده بود که تمام کاندیداها و سیاست مداران این کشور در تمام دوران انتخابات باید برایشان فضای امنی ایجاد شود.
وزیر امور خارجه ی ژاپن نیز طی بیانیه ای به پاکستان گوش زد کرده بود که باید این انتخابات شفاف و بدون مشکلی اجرا شوند و نباید به تروریست ها فرصت مداخله در جمهوريت را داد.
طبق گفته ی سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا : حملات اخیر بر سیاست مداران و نامزدهای انتخاباتی کاری بزدلانه است و این کار تروریست ها نباید مانع از رسیدن مردم به حقوق جهموري خود شود.
اتحادیه اروپا نیز در ادامه افزود ما به مقامات پاکستان گوش زد کردیم تا برای برگزاری انتخابات، برای سیاست مداران و نامزدهای انتخاباتی محیطی امن و سالم را ایجاد بکنند.
در این رابطه گفته شد که همه مردم و نامزدها و سیاست مدارن بدون توجهی به گروهک های تروریستی باید در انتخابات شرکت کرده و باید آئین جمهوریت را اجرا بکنند که این آینده اذآن خودشان است.
تحلیل :
(طبق اظهارات برخی تحلیل گران سیاسی منطقه گفته شده است که پشت پرده ی تمامی این ناامنی ها در زمان انتخابات پاکستان نیز آمریکا است.
طبق شواهد موجود آمریکا به طور مستقیم دراین انفجارها و ناامنی ها دست دارد.)

ارسال نظر

 
1