خبر فوری

 
پروژه پالایشگاه 4.5 میلیارد دلاری شرکت چینی در بندر گوادر پاکستان کلید خورد
کد خبر :1716895555

15:38 1401/08/19


برچسب ها : بندر گوادر, پالایشگاه نفت, پاکستان و چین, تاسیسات نفتی, شرکت چینی,

شرکت چینی «گروه دریای شرق» راه اندازی پروژه ایجاد پالایشگاه نفت در بندر گوادر پاکستان به ارزش 4.5 میلیارد دلار با ظرفیت پردازش سالانه 8 میلیون تن نفت در سال را آغاز نمود.


گوادر: به گزارش راز نیوز| شرکت چینی «گروه دریای شرق» راه اندازی پروژه ایجاد پالایشگاه نفت در بندر گوادر پاکستان به ارزش 4.5 میلیارد دلار با ظرفیت پردازش سالانه 8 میلیون تن نفت در سال را آغاز نمود.

طبق اطلاعات منتشر شده، این پروژه در دو فاز راه اندازی و تکمیل خواهد شد، این پالایشگاه در فاز نخست خود از ظرفیت پالایش سالانه 5 میلیون تن نفت برخوردار خواهد بود.

گروه دریای شرق چین ماهانه حداقل 6 نفت کش را در بندر گوادر برای تسهیل در ارسال نفت مستقر و در عین حال خدمات جابه‌جایی و تحویل نفت به کشورهای عمده تولید کننده نفت در خاورمیانه را نیز ارائه خواهد کرد.

فنگ یولونگ مدیر عامل شرکت دریای شرق که معاونت ارشد اتاق مشترک  بازرگانی و صنایع پاکستان و چین را نیز بر عهده دارد از راه اندازی مرکز بازرگانی «انبار و حمل و نقل نفت» در بندر گوادر در آینده خبر داد.

گفتنی است طرح ساخت این پالایشگاه در جریان دیدار ژانگ بازونگ رئیس شرکت هلدینگ بنادر خارج از کشور چین با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در ژوئن سال جاری ارائه شده بود.

به گفته منابع وابسته به وزارت نیروی پاکستان، تکمیل این طرح ظرفیت کافی برای ذخیره نفت را برای پاکستان فراهم خواهد نمود که می‌تواند به نگهداری بلند مدت آن و حفظ ذخایر ارزی نیز کمک نماید.

تکمیل این پروژه چند میلیارد دلاری به رشد سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی گوادر کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1