خبر فوری

 
 
پرونده سازی و ربایش یکی از روزنامه نگاران پاکستانی به اتهام توهین به ارتش پاکستان
کد خبر :206614945

16:43 1399/06/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, روزنامه نگار, کراچی,

بلال فاروقی روزنامه نگار خبرگزاری انگلیسی ایکسپریس تریبون به دلیل توهین به ارتش و نشر مطالبی برای تنفر مذهبی پس از گذشت چند ساعت از ربایش از کراچی آزاد شده و به منزلش بازگشت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مرتضی سولنگی روزنامه نگار ارشد از ربوده شدن بلال فاروقی روزنامه نگار خبرگزاری انگلیسی ایکسپریس تریبون از کراچی خبر داد و افزود: بلال فاروقی از کراچی ربوده شده است و تاکنون علت اصلی ربایش این روزنامه نگار مشخص نشده است.

اما طبق اظهارات عمر چیمه روزنامه نگار، بلال فاروقی توسط افراد لباس شخصی از منزلش ربوده شده است. از طرفی مبشر زیدی تحلیلگر اظهار داشت که بلال فاروقی ساعت 6:45 دقیقه بعدازظهر توسط نیروهای لباس شخصی و نظامی از منزلش ربوده شد و نیرو تلفن های همراه روزنامه نگار و همسرش را نیز بردند. مبشر زیدی همچنین شکایت درج شده علیه روزنامه نگار را نشر کرد که مطابق آن شکایت به اتهام ایراد سخنانی علیه ارتش و نشر مطالبی برای ایجاد تنفر مذهبی درج شده است.

جبران ناصر فعال حقوق اجتماعی و وکیل برجسته گفت: شکایت تحت ماده 500 و 505 پی پی سی و به جرم تحریک مردم علیه ارتش درج شده است. طبق شکایت، بلال از طریق پست های خود چهره ارتش پاکستان را مخدوش کرد که دشمنان کشور می توانند از این پست ها برای تحقق اهداف نامشروع و شیطانی خود استفاده کنند. گفتنی است درج این مواد از قانون در شکایت بدون اجازه افسر فدرال، ایالتی یا مجاز امکان پذیر نیست.

شایان ذکر است وی پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شده و به منزلش بازگشت.

ارسال نظر

 
1